יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"במקום טורקיה - כורדיסטאן"

יו"ר מרכז מורשת יהדות בבל, מרדכי בן פורת, שהיה שר בממשלת ישראל וחתן פרס ישראל, קורא לממשלה לחדש את הקשר עם כורדיסטאן - אותו מנעה טורקיה עד עתה

יוסי בלוך, ב' בתמוז תש"ע - 14/06/2010 17:22
לחזק הקשר עם הכורדים. מרדכי בן פורת, השר לשעבר, חתן פרס ישראל ויו"ר מרכז מורשת יהדות בבל, קורא לממשלת ישראל לפעול לשיפור היחסים בין ישראל לכורדיסטאן, זאת לאחר שידידתנו עד לאחרונה, טורקיה, שפעלה למנוע את הקשר הזה, כבר לא באותו מעמד כפי שהייתה. "אחרי טורקיה שמגלה שנאה לישראל, יש לפנות לכורדיסטאן וגם לעיראק ולשפר את היחסים עם שתי מדינות אלה", אומר בן פורת.

בדברים שנשא בנשף ההתרמה השנתי למרכז מורשת יהדות בבל, שהתקיים במלון 'הילטון' בתל אביב, אמר בן פורת, כי המהלכים האחרונים שביצעו הטורקים נגד ישראל, סללו את הדרך לקיום יחסים עם כורדיסטאן, שנמנעו עד כה בגלל מחויבותנו לידידתנו הטורקית.

בן פורת הוסיף עוד, כי יש ליצור אווירה חיובית גם כלפי עיראק, שכן לדבריו, המשטר בעיראק של היום, אינו שותף לפשעים של המשטרים הקודמים כלפי היהודים.

לדעת בן פורת, כפי שממשלת ישראל מנהלת יחסים דיפלומטיים עם גרמניה, לאחר האסון הנורא - השואה שהתחוללה ונוהלה תחת משטר גרמני, כך על ישראל לפתוח דף חדש עם השלטון החדש בעיראק,  "גרמניה הנאצית גרמה לאסון הגדול ביותר שפקד את העם היהודי, ולמרות זאת, יש כיום יחסים דיפלומטיים בין ישאל לבין גרמניה, מבלי לשכוח את האסון".  

עוד הוסיף בן פורת, כי ממסרים שהגיעו למרכז מורשת יהדות בבל, ממנהיגים שיעים מנג'ף בדרום עיראק, עולה קריאה ליהודים יוצאי עיראק לשוב למחוזותיהם בעיראק, תוך הבטחה לקבלם בזרועות פתוחות והענקת פיצוי בגין הסבל שעברו ומה שהותירו במנוסתם מעיראק.  
  1. 1. אין ספק שהכורדים שחיו שנים עם היהודים יהיו ידידותיים יותר
    אייל 15/06/2010 09:06
    במשך שנים יש קשרים גלויים וסמויים עם הכורדים שהוצנעו בשל המדיניות מול טורקיה. עכשיו, כשברור לאן נושבת הרוח הטורקית כדאי לאפשר גם לאמת ולצדק המוסרי לצאת ולתמוך הן בכורדים ובארמנים, גם משיקול מדיני אסטרטגי וטקטי.
    אין מניעה לבחון גם את הקשר עם עירק בתלוי בגישתם כלפינו.
    כמובן שהרעיון שיהודים יוצאי עירק יחזרו לשם הוא מגוחך. כבר שכחתם את הפרהוד?