שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

פרס בחר שלא לחלל את השבת

נשיא המדינה, שמעון פרס, בחר לטוס בביקורו האחרון בדרום קוריאה באמצעות חברת "ארקיע", זאת על אף שקיבל הצעה זולה יותר מחברת "קוריאן אייר" המקומית. הסיבה לכך, היא רצונו של פרס להימנע מחילול שבת, זאת על אף החשש מביקורת תקשורתית עוינת

יוסי בלוך, כ"ח בסיון תש"ע - 10/06/2010 18:09
מכבד את השבת. נשיא המדינה, שמעון פרס, בחר לטוס לביקורו בדרום קוריאה בטיסה יקרה יותר במטרה להימנע מחילול שבת בפרהסיה, זאת על אף הביקורת שעלולה התקשורת למתוח עליו בטענה לבזבוז 'לחינם' של כספי משלם המיסים.

העיתון TheMarker מדווח כי באפשרותו של פרס היה להשתמש בשירותיה של חברת התעופה הדרום קוריאנית "קוריאן אייר", לאחר שהצעתה הייתה הזולה ביותר, אולם מבדיקת בית הנשיא עלה כי הטיסה חזור של החברה מדרום קוריאה יוצאת מסיאול בשבת בצהרים דבר הכרוך כמובן בחילול שבת.

פרס שמר על רגישות וביקש מאנשיו לפנות לחברה הקוריאנית ולבקש ממנה לשנות את לוח הזמנים שלה באופן חד פעמי כך שלא ייגרם חילול שבת. אנשי "קוריאן אייר" ביקשו אורכה ולבסוף שבו עם תשובה שלילית. בעקבות כך, הוחלט בבית הנשיא להתעלם מהחשש לביקורת בתקשורת על כך שהנשיא נוסע בטיסה יקרה יותר ולבחור בטיסה חילופית.

במכרז שהוציא בית הנשיא זכתה חברת "ארקיע" שהציעה מחיר גבוה יותר מהחברה הקוריאנית, אך זול בהרבה מ'אל על'. יצוין כי פרס בחר בטיסת "ארקיע" למרות שהאופציה שהיא הציעה חייבה חניית ביניים, דבר שמגביר את טלטולי הדרך.

העיתון TheMarker (מקבוצת 'הארץ') שהביא את הסיפור בחר כמובן להביא את הסיפור במבט ביקורתי על התנהלותו של הנשיא, ראוי שאנו נציין לשבח את רגישותו של הנשיא, בפרט בימים בהם השנאה וההסתה נגד הדת והדתיים בשיא עצמתה.