יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שערוריה: תכנית הרה-ארגון בגוש דן אינה כוללת תיקון ליקויי התח"צ

פעילי ארגון 'מגמה ירוקה' הפגינו היום (ה')בפתח ועידת ישראל לתחבורה, במחאה על כך שתכנית הרה-ארגון של גוש דן אינה מטפלת בליקויי התחבורה הציבורית במטרופולין העמוס במדינה. הפעילים החזיקו מיצג בו נראות בובות בדמות שר התחבורה וראש עיריית תל אביב משחקים בכדור-אוטובוס

יוסי בלוך, כ"ח בסיון תש"ע - 10/06/2010 17:32
יותר כבישים ופקקים, אפס התייחסות לנוסעי האוטובוסים! כך מאשימים פעילי 'מגמה ירוקה' שקיימו הבוקר (ה') משמרת מחאה בכניסה לועידת ישראל לתחבורה, במתחם הסינמה סיטי בראשון לציון.

הפעילים חיכו לשר התחבורה ישראל כ"ץ שהגיע לנאום בוועידה, על מנת לשאול אותו מתי יתוקנו הליקויים בתכנית הרה-ארגון במטרופולין גוש דן, אך השר בחר שלא להיכנס מהכניסה הראשית לוועידה. בתגובה, נכנסו הפעילים לאולם במהלך הנאומים כדי שלא יוכל השר להתעלם עוד מחשיבות הנושא, אך הוצאו על ידי המאבטחים.

המפגינים התייצבו כשהם מחופשים לדמותו של שר התחבורה - משחק "מסירות" בכדור-אוטובוס, יחד עם דמותו של ראש עיריית ת"א-יפו, רון חולדאי, כבתווך הניפו הפעילים שלט ענק הקורא: "תחבורה ציבורית זה לא משחק! רה-ארגון עכשיו".

פעילי 'מגמה ירוקה' מוחים על כך שמשרד התחבורה ועיריית תל אביב מתעלמים מהליקויים בתכנית הרה-ארגון של של גוש דן, ומטילים את האחריות זה על זה.

התכנית שאמורה לצאת לדרך באוגוסט הקרוב מתיימרת לספק פיתרונות למצוקת התחבורה במטרופולין תל אביב, אולם לדברי פעילי 'מגמה ירוקה' משרד התחבורה ועיריית תל אביב אינם מכניסים לתוך עיקרי התכנית את הטיפול בבעיות התחבורה הציבורית ובראשן של האוטובוסים.

רז איתן-קוקס, פעילת מגמה ירוקה באוניברסיטת ת"א: "תכנית הרה-ארגון בגוש דן, אמורה לספק לבירה הכלכלית של ישראל את הפתרון התחבורתי שהיא ראויה לו. המצב כיום גורם לזיהום אויר, פקקים, בזבוז זמן ויותר אנשים שמעדיפים את הרכב הפרטי על פני התחבורה הציבורית.

אפשר להמשיך לנצח לדבר על רכבות לאילת, רכבות קלות ורכבות מעופפות. לכולם ברור שאלה אינם פרויקטים שנוכל ליהנות מהם בעשור הקרוב. צריך להשתמש במה שכאן ועכשיו. האוטובוסים מספקים שירות גרוע, אך עם השקעה בהם נוכל ליהנות מתחבורה ציבורית מעולה, שכולנו נרוויח ממנה", אומר איתן-קוקס.