יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ליברמן: "ביקורים אצל גלעד שליט - תנאי להפסקת המצור"

שר החוץ אביגדור ליברמן שב מביקור בניו יורק במהלכו נפגש עם הדיפלומטים הישראלים המוצבים בארה"ב ובצפון אמריקה, וכן עם אנשי הקהילות היהודיות ועם מובילי דעת קהל בארה"ב. במהלך ביקורו בירך ליברמן על הטלת הסנקציות על איראן, אך הדגיש כי ישראל מצפה לראות "את הצעד הבא"

יוסי בלוך, כ"ח בסיון תש"ע - 10/06/2010 12:51
 
נסיעת הסברה ללא ראיונות לתקשורת. שר החוץ וסגן רה"מ, אביגדור ליברמן, סיים הלילה (ה') את ביקורו בניו-יורק. ליברמן נפגש בעיקר עם ראשי הקהילות היהודיות ועם אנשי הקונסוליות הישראליות הפזורות בארה"ב ובצפון אמריקה. שר החוץ התייחס בביקורו למספר סוגיות בוערות שעל הפרק ובהן הסרת המצור מעזה והסנקציות על איראן. במהלך ביקורו לא התראיין השר ליברמן לכלי התקשורת בארה"ב.

במהלך ביקורו קיים השר ליברמן מפגש מקיף עם שגריר ישראל בארה"ב, השגרירה הישראלית באו"ם, השגרירה בקנדה וכל ראשי הנציגויות בצפון אמריקה וקיים עימם דיון מעמיק לגבי כל הסוגיות הנוגעות ליחסי ישראל-ארה"ב.

השר ליברמן אמר במפגש עם הדיפלומטי הישראלים, כי "הקשר עם הקהילות היהודיות בעולם הוא עניין אסטרטגי-קיומי עבור מדינת ישראל ולא עניין של הסברה". ליברמן הוסיף כי יש לבנות ולבסס מחדש את הקשר עם הקהילות היהודיות בצפון אמריקה משום שהדבר הוא "בנפשה של מדינת ישראל".

ליברמן התייחס גם לראשונה להחלטת מועצת הביטחון אמש להטיל סנקציות נוספות על איראן ואמר כי אף שההחלטה ככל הנראה לא תמנע מאיראן את המשך תכניתה יש בה איתות ברור לאיראן מהקהילה הבינלאומית. לאור זאת הוסיף שר החוץ, כי "הדבר המשמעותי באמת הוא מה יהיה הצעד הבא של הקהילה הבינלאומית".

בעניין המצור על עזה היה שר החוץ נחרץ ביותר ואמר כי "התנאי המינימלי להסרת המצור הוא מתן היתר לצלב האדום לבקר באופן סדיר את גלעד שליט - כל עוד הדבר לא נעשה אין סיבה לשינוי במצב" הצהיר השר.

במהלך ביקורו בניו-יורק קיים השר ליברמן שורה של פגישות עם אישים בכירים ומובילי דעת קהל בציבוריות האמריקאית, בין השאר פגש השר ליברמן את שגרירת ארה"ב באו"ם, סוזן רייס, את תת מזכ"ל האו"ם לנושאים מדיניים, לין פאסקו, את מזכיר המדינה לשעבר של ארה"ב, הד"ר הנרי קיסינג'ר, את מנכ"ל רשת 'פוקס', רוג'ר איילס, את ראשי הליגה נגד השמצה, אייב פוקסמן ואישים נוספים.

בנוסף, נפגש ליברמן עם ראשי ועידת הנשיאים והשתתף באירועים של קהילת הישראלים בניו יורק וכן באירועים של קהילת היהודים יוצאי ברית המועצות המתגוררים במדינה. 

אל ליברמן נלווה בביקורו גם סגנו, דני איילון, שקיים ראיונות רבים לתקשורת האמריקנית.
 
  1. 1. להביא לשחרור גילעד שליט!לסיים ה'פארסה' [לל"ת]
    יפה דיברת.כה לחי! 10/06/2010 14:00