יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו: איראן מבינה שהעולם מתנגד לתוכניתה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך על החלטת מועצת הביטחון להטלת סבב נוסף של סנקציות על איראן. "החלטה זו מבהירה לאיראן שהמעצמות המובילות בעולם מתנגדות לתוכנית הגרעין שלה" נתניהו קרא למעצמות "לנקוט בצעדים תקיפים נוספים". משרד החוץ: "לא מספיק"

יוסי בלוך, כ"ח בסיון תש"ע - 10/06/2010 08:32
נתניהו מברך משרד החוץ מסתייג. בעוד משרד החוץ הבהיר כי ישראל אינה מסתפקת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ברך אמש (ד') על סבב הסנקציות הרביעי שאושר במועצת הביטחון של האו"ם. נתניהו בירך את הנשיא האמריקני: "ההחלטה שהוביל בנחישות הנשיא אובמה היא צעד חיובי", אמר. "ארצות הברית גייסה רוב מרשים במועצת הביטחון מול סרבנותה של איראן. החלטה זו מבהירה לאיראן שהמעצמות המובילות בעולם מתנגדות לתוכנית הגרעין שלה" הוסיף ראש הממשלה.

בדבריו שב נתניהו והדגיש כי הסכנה הגדולה ביותר לשלום העולם היא התחמשותם של משטרים אפלים בנשק אטומי ונשק להשמדה המונית. "הקהילה הבינלאומית חייבת להמשיך להציב בראש סדר העדיפויות שלה את מניעת האיום הזה", אמר נתניהו.

נתניהו נמנע מלהעביר ביקורת על הסנקציות, אך רמז כי ישראל מעוניינת בהחרפה משמעותית נוספת שלהן: "אנו מקווים שהצעד החיובי היום, יימשך בצעדים תקיפים על ידי מדינות שונות, כולל סנקציות על משק האנרגיה האיראני".

לעומת נתניהו, במשרד החוץ היו נלהבים פחות - בהודעת משרד החוץ בירושלים נאמר כי ישראל רואה בהחלטה "צעד חשוב, השב ומחדד את הדרישה כלפי איראן לציית לדרישות הבינלאומית", אולם ישראל לא רואה בכך די: "מדובר בהחלטה לא מספיקה", נאמר בהודעת המשרד.

במשרד החוץ האשימו, כי "טהרן מפרה בבוטות את כל ההחלטות שהתקבלו עד כה, ומפגינה בכך זלזול בוטה בקהילה הבינלאומית ובמוסדותיה. נהיר כי ההחלטה כשלעצמה אינה מספקת. יש ללוותה בצעדים משמעותיים במסגרות נוספות.

רק סנקציות, שתתמקדנה במגוון סקטורים באיראן, עשויות להשפיע על מערך השיקולים האיראני. ההשלכות של חיבור בין האידיאולוגיה הקיצונית של איראן לבין נשק גרעיני תהיינה קטסטרופליות" נאמר בהודעת משרד החוץ.

העולם חיכה בדריכות לתגובה ולצעדים האיראנים לאחר החלטת מועצת הביטחון, אמש לא איחרה להגיע תגובתו של נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, שהגיב בזלזול להחלטת מועצת הביטחון. "היא חסרת ערך, היא כמו מטפחת משומשת שיש לזרוק אותה לפח", אמר אחמדינג'אד המבקר בטג'קיסטן.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הבהיר: "הסנקציות מעבירות לאיראן מסר שלא ניתן לטעות בו. הן עדיין לא סוגרות את הדלת על המאמצים הדיפלומטיים. אנו מכבדים את זכותה של איראן לפתח גרעין למטרות שלום. עם זכויותיה של איראן, מגיעות גם מחויבויות".

אובמה האשים כי איראן מסתירה את מטרותיה האמיתיות: "ההנהגה האיראנית מסתתרת מאחורי רטוריקה משונה, בעודה מקדמת צעדים מטרידים ביותר בדרך להשיג נשק גרעיני".
  1. 1. הבעייה איננה מה איראן מבינה לגבי עמדת
    יהושפט 10/06/2010 08:46
    "העולם". עליה להבין היטב עד כמה אנו נחרצים בעמדתנו, או שמא. תחת לחץ, פיתויים, וכדומה, נוכיח לאיראן שאנו שווים כקליפת השום.