יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מה יותר חמור - ענת קם או הולילנד?

כשליש מהציבור חושב שפרשת "הולילנד" חמורה יותר מפרשת "ענת קם"; שליש אחר חושב ההפך, כך עולה מנתוני סקר שנערך בביה"ס למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה. 64% מהציבור סבורים שמעשי שחיתות נפוצים בקרב הפוליטיקאים במידה רבה ורבה מאד

יוסי בלוך, כ"ו בסיון תש"ע - 08/06/2010 16:40

בגידה במדינה או שחיתות? 35% מהציבור בישראל חושבים שפרשת "הולילנד" פוגעת בערכי הדמוקרטיה הישראלית יותר מפרשת "ענת קם", בעוד ש-32% מהציבור חושבים שדווקא פרשת "ענת קם" היא החמורה יותר מבין השתיים - כך עולה מסקר שנערך בבית הספר למדעי המדינה של אוניברסיטת חיפה ושממצאיו יוצגו בכנס "מדרעי עד הולילנד" שייערך מחרתיים (יום ה') באוניברסיטת חיפה.

הסקר שנערך ע"י ד"ר דורון נבות וד"ר דפנה קנטי מהתוכנית ללימודי דמוקרטיה בבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה, נערך בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל באפריל 2010. עוד עולה מהממצאים כי כמחצית מהציבור מרוצים במידה בינונית מהדרך שבה מתנהלת הדמוקרטיה הישראלית, 27% מרוצים מהדמוקרטיה הישראלית במידה מועטה או מועטה מאוד, וכ-24% מרוצים ממנה במידה רבה או רבה מאוד.

מה הציבור חושב על נבחריו?

על פי הסקר, הפוליטיקאים ממשיכים להיתפס בצורה מאוד שלילית בציבור בכל הקשור לשחיתות: 64% מהציבור חושבים שמעשי שחיתות נפוצים בקרב הפוליטיקאים במידה רבה או רבה מאוד. כ - 25% מהציבור מאמינים כי השחיתות נפוצה במידה בינונית בקרב הפוליטיקאים ורק כשמונה אחוזים חושבים שהשחיתות נפוצה במידה מועטה או מועטה מאוד בקרב הפוליטיקאים.

חשיפת פרשת "הולילנד" לא שינתה את התפיסה של הציבור לגבי שחיתות ציבורית: ממצאי הסקר הנוכחי עולה כי 69% חושבים שישראל מושחתת יותר או הרבה יותר מאשר בעבר. זהו אחוז זהה לממצאים שעלו מסקר דומה שנערך לפני מספר חודשים, עוד לפני התפוצצות פרשת "הולילנד".

"קיים קשר בין האמונה כי ישראל מושחתת לבין חוסר שביעות רצון מהדמוקרטיה בישראל. לכן, חשיבות המאבק בשחיתות היא לא רק בפן המוסרי או בהבטחת מנהל תקין אלא לחיזוק התמיכה הציבורית בדמוקרטיה שהיא תנאי הכרחי לקיומה של דמוקרטיה", מציין ד"ר נבות מעורכי הסקר.