יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

העיתונאית שקראה ליהודים 'ללכת הביתה' - התפטרה

בעקבות הסערה הציבורית העצומה - העיתונאית האמריקנית הישישה, הלן תומאס, שקראה ליהודים "לשוב הביתה לפולין ולגרמניה" התפטרה מתפקידה. דובר הבית הלבן: ההתבטאויות "דוחות"

יוסי בלוך, כ"ו בסיון תש"ע - 08/06/2010 12:13
הולכת הביתה. העיתונאית האמריקנית הוותיקה, הלן תומאס, התפטרה אמש (ב') מתפקידה ככותבת טור ברשת הארטס האמריקנית, על רקע דברים קשים ובוטים שאמרה נגד ישראל ונגד היהודים.

תומאס, האמורה לחגוג בעוד כחודשיים את יום הולדתה ה-90, אמרה במענה לשאלה של רב רפורמי ומפיק סרטים בשם דיויד נסנהוף, כי "היהודים צריכים להסתלק לעזאזל מפלסטין". במענה לשאלה לאן יילכו היהודים ענתה תומאס, "הביתה, לפולין או לגרמניה". תומאס אמרה את הדברים במהלך אירוע שקיים הנשיא אובמה לרגל חודש המורשת היהודית.

תומאס היא הכתבת הוותיקה ביותר בבית הלבן והיא מכהנת בתפקידה מאז שנת 1961, בעבודתה היא זוכה לכבוד רב והיא ניצבת תמיד בשורה הראשונה של העיתונאים בחדר התדרוכים בבית הלבן. ביום הולדתה האחרון היא אף קיבלה עוגת יום הולדת מידי הנשיא אובמה.
בעקבות ההתבטאות של תומאס התחוללה סערה גדולה בוושינגטון, שאילצה את תומאס לחזור בה ולהתנצל, אולם ללא הועיל. בכירים יהודים ואישים פוליטיים דרשו את התפטרותה בעקבות ההתבטאויות החמורות.

בתדרוך האחרון שהתקיים בבית הלבן תומאס כבר לא הופיעה, בנוסף, היא קיבלה הודעה על כך שנאום שהוזמנה לשאת בבית ספר יוקרתי בוושינגטון בוטל בעקבות הרצון של הנהלת בית הספר "להימנע מלעורר מחלוקת".
שלושת דוברי הבית הלבן שעבדו עימה בעידן קלינטון, בוש ואובמה פרסמו הודעות גינוי חריפות. דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר כי התבטאויותיה של תומאס "דוחות" וכי הן "ראויות לגינוי". גיבס הוסיף כי דבריה "אינם מייצגים את עמדותיו של הממשל".

המכות שנחתו על תומאס לא הסתיימו בזה, הסוכנת הספרותית של תומאס ושותפתה לעריכת ספר על הבית הלבן הודיעו על הפסקת ההתקשרות העסקית והמקצועית עם העיתונאית הישישה.