יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

המצאה חדשה: משט של יהודים

אחרי 'מרמרה' ו'רייצ'ל קורי', קבלו את 'הספינה היהודית'. ספינה שמאלנית מחוצפת שעומדת להפליג בחשאי מנמל בים התיכון ונמצאת עתה תחת איפול כבד, תביא על סיפונה 'סיוע הומניטרי' ופעילי שלום יהודיים מאירופה. ישראל עומדת להיות מותקפת בעשרות ספינות שמאששים את החששות מפני הטרור החדש: משט כבד

איתן פריד, כ"ד בסיון תש"ע - 06/06/2010 00:01
יהודים נגד יהודים: ארגונים יהודיים באירופה מתכוננים לשגר בקרוב ספינת סיוע משלהם לעזה, כך מדווחים פעילי השמאל 'גוש שלום'.
בנמל בים התיכון מחכה כלי שיט קטן מחכה למשימה מיוחדת - הפלגה לחופי עזה. כדי למנוע חבלה בספינה, יפורסמו תאריך ההפלגה המדויק ונמל המוצא רק זמן קצר לפני שתצא הספינה לדרכה.

בניגוד לספינות אחרות היוצאות לעזה, מדובר כאן בספינה המאורגנת בידי ארגוני שלום יהודיים כגון "הקול היהודי למען שלום במזרח התיכון" בגרמניה, "יהודים למען צדק לפלסטינים" בבריטניה ורשת התיאום של ארגני השלום היהודיים באירופה.

ללא כל בושה, מודיעים פעילי השמאל, כי "ארגונים אלה קוראים למנהיגי העולם לסייע למדינת ישראל למצוא את דרכה בחזרה אל השפיות, אל האנושיות ואל חיים ללא פחד. אנשי "הקול היהודי לשלום" מצפים ממנהיגי ישראל והעולם להבטיח לספינה הקטנה שהם שולחים מעבר בלתי מופרע אל חופי עזה, כדי שתוכל לסייע ליצירת גשר לשלום.

"מטרתנו היא לשים קץ למצור על עזה, שמהווה ענישה קולקטיבית בלתי חוקית של האוכלוסייה האזרחית כולה. הספינה שלנו קטנה, ולכן הסיוע שוכל להביא לתושבי עזה הוא סמלי בלבד. אנחנו לוקחים תיקי בית ספר מלאים בציוד לימוד שנתרמו בידי ילדים בבתי ספר בגרמניה, כלי נגינה וכלי ציור. למען השירותים הרפואיים בעזה נביא תרופות וציוד רפואי חיוני התופש נפח קטן, ולמען דייגי עזה נביא רשתות דייגים. בהכנת המסע אנו נמצאים בקשר שוטף עם שירותי החינוך, הבריאות ובריאות הנפש בעזה.

''בהחלטתה לתקוף את המשט לעזה, ישראל הראתה לעולם פנים אלימות ומכוערות. אבל אני יודעת שיש הרבה ישראלים אשר פועלים בחמלה ובאומץ למען שלום צודק. את הספינה שלנו ילוו שדרים מרשתות טלוויזיה מרכזיות, שיסקרו את כל מהלכו. על ידי המשט שלנו אנחנו ניתן למדינת ישראל הזדמנות מצוינת להראות לעולם כי יש דרך אחרת - דרך של אומץ ולא פחד, דרך של תקווה ולא של שנאה'', אומרת אדית לוץ, אחת מהמארגנים והנוסעים המיועדים של "הספינה היהודית".

מארגני המשט, שדווקא מזדהים בשמות: ק, לייטרר מגרמניה, ג, סקר מבריטניה בראש עשרות אחרים ובסיוע מהשמאל הישראלי, מפרסמים את המיזם לצרכים פוליטיים ויח"צניים, ומצטרפים לקריאתם של פעילי גוש שלום בתל-אביב, היום: "הגיע הזמן לחזור לשפיות ולהציל את החברה הישראלית. בלי השגת פתרון שתי מדינות לשני עמים ושתי בירות בירושלים, אין עתיד לאזור".  'פעילי השלום' הבעירו השבת את תל אביב בפעילות מאומצת למיגור אלימות...