שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דיווח: הספינה האירית לא תגיע לישראל

דיווח: הספינה האירית שבדרכה לעזה, קבלה הוראה שלא להמשיך בדרכה לישראל, זאת בשל אי הצטרפותם של כלי התקשורת למסעה הפרובוקטיבי. מארגנת המשט: "אנחנו לא הומניטריים", המטרות שלנו פוליטיות במוצהר. "נמשיך לשלוח עוד ועוד ספינות" ישראל מזהירה את הספינה: נפעל כמו מול המשט הקודם

איתן פריד, כ"ב בסיון תש"ע - 04/06/2010 10:22
דיווח: הספינה האירית תשוב על עקבותיה ולא תמשיך לישראל, כך אמרה אחת ממארגנות המשט שהתראיינה הבוקר (ו') לכלי התקשורת הישראליים בעקבות תקלה שהתגלתה בספינות הנוסעים שאמורות היו ללוות אותה. המארגנים שעל היבשה אמרו כי ינסו ליצור קשר עם הספינה ולהורות לה לשוב לישראל, משום שאין כל טעם 'רק' בהעברת הציוד לעזה, אם אין לכך חשיפה תקשורתית ותועלת פוליטית נטו.

המארגנת, אודרי בומסי מהארגון "פרי גזה" (עזה החופשית) שפיקחה על ההתארגנות לקראת יציאה פרובוקטיבית נוספת של משט עם ציוד הומניטרי לעזה, טענה כי "ישראל חיבלה בשתי ספינות נוסעים שלנו כשהן עגנו בנמל של יוון", ולכן המשט לא יתקדם. לדבריה, הם "לא פעילים הומניטאריים" אלא "רוצים להעביר מסר. אנחנו רוצים שישראל תסיר את הסגר מעל עזה, ולא נפסיק לשלוח ספינות עד שזה יקרה". בארגון טוענים כי שליחים ישראלים חיבלו בשתי הסירות "צלנג'ר 1", ו"צ'לנג'ר 2" שעל סיפונן נמצאים העיתונאים. תיקון התקלה יארך כמה שבועות.

אם יוחלט שהמשט כן יגיע לישראל, קבלת הפנים בנמל אשדוד תהיה זהה. אמש (ה') התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לספינה האירית, ואמר כי לא תאופשר הגעתה לעזה בשום אופן, וכי ישראל מנסה כבר במשך יומיים להגיע לפתרון דפלומטי עם הפעילים, שיאפשרו את העברת הציוד ההומניטרי לנמל אשדוד, ולאחר בידוק בטחוני הוא יועבר לעזה. ההצעה לא זכתה להתייחסות. "אנו לא נאפשר לספינות להגיע לעזה, לא עכשיו ולא אחר כך" אמר נתניהו אתמול בפורום השביעייה. "נעביר את הסחורה האזרחית של "רייצ'ל קורי" לרצועה לאחר בדיקה בטחונית".

נתניהו הנחה את גורמי הביטחון לפעול ב"זהירות ובאדיבות מרבית", כדי שלא להגיע להישנות התקרית של יום שני. הוא אמר כי, "ישראל הציעה לספינה כמה פעמים בארבעים ושמונה השעות האחרונות  שתגיע לאשדוד ולאחר בדיקה בטחונית שיועבר מטענה לעזה. כל ההצעות נתקלו בסירוב".



"נרים ידיים"

לפני ההגעה ליוון, התראיינו האנשים שעל הספינה האירית ואמרו, כי הם אינם מתכוונים לעורר פרובוקציות אלימות. "ערכנו ישיבה אחרי מה שקרה ביום שני, ואנחנו יותר מנחושים מבעבר להמשיך במשימה שלנו", אמר דרק גראהם, פעיל על 'רייצ'ל קורי'  "אני אייעץ לנוסעים ולצוות לשבת בשקט ולהראות את ידיהם, כדי שלא יטענו כמו ביום שני - שתקפו את החיילים. אנחנו במשימת שלום".

גם נוסעי המרמרה הבטיחו כי לא יגלו התנגדות אלימה כלפי החיילים.