שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אובמה לטורקיה: תומך בחקירה שקופה של ההיתקלות

נשיא ארה"ב שוחח עם ראש ממשלת טורקיה וניחם אותו על הרג הטורקים שהיו על הספינה. אובמה הבטיח לעזור בשחרור העצורים והספינות מישראל, ודחף את טורקיה לקיום חקירה אינטנסיבית. "ישראל מעיקה עליך?" אובמה: "לא, זה לא קשור"

איתן פריד, כ' בסיון תש"ע - 02/06/2010 09:05

זיגזג: נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שעד כה נמנע מלגנות באופן רשמי את פעולת ההשתלטות של צה"ל על ספינות משט המחאה 'שבירת מצור', אמר אתמול לראש ממשלת טורקיה, רג'פ טיפ ארדואן, ואמר לו כי הוא יתמוך בחקירה ממצה וחסרת פניות בתקרית שגבתה חיי אזרחים טורקיים.

בשיחת ניחומים שקיים אמש (ג') הנשיא האמריקני עם ראש ממשלת המדינה המוסלמית, הביא אובמה את תנחומיו על אובדן חיי האזרחים הטורקיים בפעולת צה"ל, ואמר כי הוא תומך בחקירה
"מהימנה, שקופה וחסרת פניות של נסיבות הטרגדיה". עם זאת, אמר אובמה כי יש למצוא דרכים חלופיות שיאפשרו מעבר זמין של סיוע הומניטרי בלא שיסכנו את ישראל.

דובר הבית הלבן, רוברט גיבס אף הוא הודיע אמש, כי הנשיא תומך בחקירה מלאה של האירוע, "כזו שתחקור את השתלשלות העניינים על פי סטנדרטים בינלאומים ותקבע מה בדיוק קרה שם". דברים ברוח דומה אמרה גם מזכירת המדינה, הילארי קלינטון, שאמרה כי המצב מורכב, וידרוש תגובה זהירה מכל המדינות המעורבות בפרשה.

עם זאת, לא נעתר הבית הלבן לדרישה הבינלאומית לגנות את הפעולה. "מועצת הביטחון למעשה גינתה את המעשים שהסתיימו במותם של האזרחים", אמר גיבס בנושא, אך לא העביר הודעת גינוי עצמאית. על רקע הסירוב, אמר שר החוץ הטורקי שנפגש עם קלינטון, כי "כמה מבעלות בריתנו אינן מוכנות עדיין לגנות את הפעולות הישראליות".

בתוך כך, טרח הבית הלבן לעדכן כי הפגישה המתוכננת של אובמה עם יו"ר הרשות, אבו מאזן, שתוכננה לשבוע הבא (ה-9 ביוני) תתקיים כמתוכנן. זאת לאחר שהפגישה עם נתניהו שהיתה אמורה להתקיים ביום שני השבוע - בוטלה.

עם זאת, טרחו בבית הלבן להדגיש, כי ישראל עדיין בת ברית מועדפת על המעצמההאמריקנית. "לארצות הברית ולישראל יש יחסי אמון. הם בני ברית חשובים, ואנחנו תומכים בביטחונם - זה לא ישתנה". הם לא מעיקים עלינו, אמר אובמה.