יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

צה"ל חיסל שלושה מחבלים בעזה

בתגובה לירי הרקטות על המועצה האזורית אשקלון תקף צה"ל מטרות בעזה והרג שלושה מחבלים שהיו בעיצומן של ההכנות לשיגור רקטות נוספות. קודם לכן הרג צה"ל חוליית מחבלים שניסתה להחדיר מטען ליד קיבוץ נירים, כוחות הבטחון בכוננות שיא

איתן פריד, י"ט בסיון תש"ע - 01/06/2010 17:04

אין שקט: שלושה מחבלים נורו ונהרגו מאש צה"ל, כפעולת תגמול על ירי הרקטות לשטחי הדרום. חיל האוויר של צה"ל תקף מטרות ממוקדות בעזה והרג שלושה מחבלים פלסטינים בעת שהיו בעיצומן של ההכנות לשיגור רקטות לעבר שטחי ישראל. השלושה הינם טרוריסטים פעילי הג'יהאד האיסלאמי, כך על פי הדיווחים הפלסטיניים.


השלושה מתווספים לחוליית מחבלים, שמנתה שני טרוריסטים, אותה חיסל צה"ל בבוקר (ג'). שני המחבלים נצפו בידי כוחות הבטחון כשהם מנסים להניח מטען חבלה ליד קיבוץ נירים, זאת לאחר שחדרו מבעד לגדר. השניים נורו בידי צה"ל ונהרגו.


התקיפה בעזה הגיעה כתגובה לירי הרקטות משטחי הרצועה לעבר ישראל. מחבלים ירו במהלך הלילה רקטת קאסם שנחתה ליד החממות במועצה האזורית אשקלון, ללא שהפעילה את מערכת ההתראה 'צבע אדום'. בנס לא גרמה הרקטה לנפגעים, אולם גרמה לנזק לאחת החממות. הבוקר נורו שוב שתי רקטות לעבר האיזור, ואך בניסי שמים לא גרמו לפגיעות בנפש או ברכוש.


הפלסטינים דיווחו, כי גופותיהם של ההרוגים הגיעו לבית החולים כשהן שרופות, הדיווחים תיארו גם כמה פיצוצי משנה שנשמעו לאחר ההפצצה הצה"לית. זאת, ככל הנראה, מפני העיסוק של המחבלים עם חומרי הנפץ שאותם התכוונו לשגר על אזרחי ישראל.


מלבד התקיפה בה נהרגו המחבלים בבית להיא השוכן בצפונת רצועת עזה, תקף צה"ל גם בדרום הרצועה, בתקיפה זו נפגע בית שהיה ריק מאדם באותו הזמן. לא דווח על נפגעים


כוננות על


בכל רחבי הארץ נמצאים כוחות החירום והבטחון בכוננות שיא. מחסומים הוקמו בכבישים ונקודות הבידוק הרגילות עוברות סקירה קפדנית ומדוקדקת, שמלמדת על הלחץ העצום מפני פגיעות בטחוניות בתושבים. חופשותיהם של מאות שוטרים בוטלו בשל הכוננות הנרחבת, וקיים חשש כבד כי למרות הכל, יצליחו גורמים עויינים לפגוע בבטחון התושבים.