יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שליט נגד הממשלה: אתם מחלצים בהאיטי, אבל לא את גלעד

אביו של החייל החטוף גלעד שליט שובר שתיקה ותוקף בחריפות את ממשלת ישראל: "לא מוכנים להמשך הסחר - מכר המתמשך על חייו של גלעד". שליט הבהיר כי נמאס לו ולסובביו מהקלישאה הנבובה שנועדה רק להשתיק אותו אומרים לנו כי "הלחץ שלנו על הממשלה מפריע לשחררורו" - קלישאה נבובה, "הצילו אותו מגז"ד מוות"

איתן פריד, י"ז בסיון תש"ע - 30/05/2010 18:24

שליט שובר שתיקה בת ארבע שנים, וזועם על הממשלה: אביו של החייל החטוף, גלעד שליט, מדבר הערב (א') נגד הממשלה, ועל ההסברים הדמוגגיים שבהם הואכל במשך כמעט ארבע השנים שבהן מוחזק  בנו, החייל החטוף גלעד שליט, בשבי חמאס. "לא נהיה מוכנים לקבל, אחרי ארבע שנים ארוכות ומתישות, את הקלישאה השחוקה והחבוטה, שפעילותנו ותביעתנו מממשלת ישראל למלא את חובתה כלפי גלעד, מפריעה ומזיקה למשא ומתן על שחרורו". דברי אביו של שליט כאורח כבוד בכנס לשכת עורכי הדין באילת, שליט הבטיח כי לא יחריש עוד."לא נהיה מוכנים לקבל יותר את הסחר-מכר המתמשך הזה על חייו של בננו, בחור צעיר בשר ודם".

שליט, שעד עתה צעד (כמעט) יד ביד עם הממשלה, ושיתף פעולה פעמים רבות עם מדיניות העמימות שנגזרה עליו ממשיך ותוקף: "ארבע שנים היו זמן מספיק, די והותר לכל הדעות על מנת להפעיל את כל החלופות והמנופים שמדינה יכולה להפעיל. מדינה שיכולה לשלוח כוחות צבא ולהציל אזרחים זרים בהאיטי, מרחק אלפי קילומטרים, ואני שמח על כך ואפילו גאה במעשים מסוג זה - אמורה לדעת גם להציל חייל שמוחזק כבן ערובה קילומטרים מועטים מגבולה. כבר ידענו לעשות זאת בעבר".

שליט התייחס להנגדות הפרלמנטרית והציבורית לשחרור מחבלים תמורת שחרורו של שליט, וטען בכאב כי המחבלים בסופו של דבר ישוחררו, כדוגמת מה שראינו אצל המרצח סמיר קונטר, אולם, "את גלעד לא נראה לעולמים". "אל תספרו לנו ולציבור בבקשה שזרועות הביטחון של מדינת ישראל, עם יכולות ומשאבים אדירים לכל הדעות, לא מסוגלות להתגבר ולנטרל כמה עשרות מחבלים בדרגת מסוכנות כזו או אחרת אם וכאשר ישוחררו". אמר בכאב.

גזר דין מוות

"אנו, הוריו של גלעד, משפחתו,רבבות חבריו ותומכיו הרבים עומדים כאן היום לפניכם אל מול ממשלת ישראל וקברניטיה ומבקשים צדק, זועקים ותובעים את חירותו של בננו גלעד לפני שיהיה מאוחר מדי. זו לא מליצה ריקה - אזל הזמן לדיבורים! הגיע הזמן למימוש מחויבותה של המדינה וקברניטיה לחייליה, לא נתעלם מזעקתו האילמת של גלעד ולא נחריש יותר. נתבע בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים מהמדינה ומראשיה למלא את חובתה כלפי חייל שהיא שלחה למשימה ולא חזר, ולהציל את גלעד מגזר דין מוות, חד משמעית, גזר דין מוות". הבטחה של אב.