שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ריבלין במפעלים בשומרון: אי אפשר לדבר שלום ולעשות מלחמה

יו"ר הכנסת רבלין: "אי אפשר לדבר שלום ולעשות מלחמה" - החרם הכלכלי על מוצרים מהיישובים היהודיים ביו"ש הוא פעולה עוינת. היו"ר ביקר במפעלים בשומרון וראה איך מייצרים סלטים מוחרמים. המועצה האזורית שומרון זועמת: הממשלה לא מתייחסת ברצינות".

איתן פריד, י"ד בסיון תש"ע - 27/05/2010 12:14
יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, סייר הבוקר (ה') במפעלים באזור  התעשיה ברקן שבשומרון, על רקע חרם המוצרים מהישובים היהודים ביו"ש עליו הכריזו ברשות הפלסטינית. ריבלין, שביקר במפעלים המעסיקים ישראלים ופלסטינים כאחד, אמר: "דינו של חרם כזה בדיוק כדין חרם על מפעלים בתל אביב או בשדרות. מדובר בפעולה עוינת שיש להתייחס אליה בהתאם. אני קורא לרה"מ ולשר האוצר לבחון האם נגרמים נזקים כתוצאה מן החרם ולפצות את המפעלים בהתאם. עם זה, ישראל כבר צלחה בעבר חרמות מצד העולם הערבי, והיא איננה זקוקה לפעולות לגמול."

ריבלין הזהיר מפני השלכותיו של החרם על יחסי ישראל והפלסטינים. לדבריו, "מדובר בקריאת תיגר על הדו קיום, ובפגיעה בסיכויי הנורמליזציה.אזור התעשיה ברקן הוא גשר  אמיתי לשלום ולדו קיום. הצעד הזה הוא סדק שאם נתעלם ממנו הוא עלול מכאן ואילך להתרחב, עד כדי חרם כלכלי של העולם הערבי, ומכאן החשיבות שיש לבלימתו המיידית ולהצבעה על הסכנות הגלומות בו, לכל הצדדים".

יו"ר הכנסת, שביקר  יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה במפעל "סלטי שמיר" ובמפעל "מגה פרינט" (המייצר ביגוד חד פעמי לבתי חולים),שכל אחד מהם מעסיק למעלה ממאה עובדים, שוחח בין היתר עם העובדים הפלסטינים והתעניין בתנאי עבודתם. הפלסטינים סיפרו  תיארו באזניו את תחושתם הטובה כשותפים לכל הפעילות במפעל, אולם העדיפו שלא להתייחס לנושא חרם המוצרים.  

 במהלך ביקור נועד יו"ר הכנסת עם ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה  ויו"ר מועצת יש"ע דני דיין  , עם נציגי התעשיינים ומינהלת אזור התעשיה. מסיקה אמר, כי "המפעלים ביהודה ושומרון יעברו את החרם, התעשיה כאן חזקה ביותר. מי שנפגעת כאן היא מדינת ישראל, שיורקים עליה בראש חוצות והיא איננה עושה כמעט דבר . כרגע ממשלת ישראל איננה פועלת ברצינות כדי לעצור את החרם.  הרשות הפלשתינית נושכת את היד שמאכילה אותה , תוך הפרה בוטה של הסכמי פריס לשיתוף פעולה כלכלי בין מדינת ישראל לרשות הפלשתינית. לא ייתכן שמדינת ישראל תמשיך לכבד את ההסכמים על סחר חופשי באופן חד צדדי. אם הרשות מפירה את ההסכמים ופוגעת בתעשייה של מדינת ישראל.

לדבריו, מדינת ישראל מחוייבת לנקוט במספר צעדי  תגובה מצידה . אם מדינת ישראל תסגור בתגובה אץ מעבא הסחורות המיובאות לרשות והמיוצאות אליה, תבטל את אישורי המעבר במחסומים לסחורים מהרשות, תמנע מעבר חופשי של סחורה מהרשות לתחומי הקו הירוק ותקזז עלות נזקים אפשריים מכספי המע"מ והמכס שהיא מעבירה בקביעות לרשות, כל רעיון החרם הזה ייעלם באותו הרגע".  

 יו"ר מועצת יש" דני דיין אמר: "ממשלת ישראל יודעת היטב מהם הצעדים שעליה לעשות ויביאו לסיום החרם בתוך ימים ספורים. במקום זאת, רק השבוע היא החליטה על מחוות כלכליות לטובת הרשות הםלסטינית. החרם הוא פעולת איבה לכל דבר ועניין ועל הממשלה להגיב בצורה מהירה וחדה. בכוחה לביא את החרם לידי סיכום".

מה יהיה עכשיו? זה תלוי.
 
מועצה אזורית שומרון
  [צלם]

מועצה אזורית שומרון
  [צלם]

מועצה אזורית שומרון
  [צלם]

מועצה אזורית שומרון
  [צלם]
  1. 1. הרצחת וגם ירשתה?
    סלטי צבר 27/05/2010 12:24
    גם לגזול מהם את האדמה וגם להכריח אותם לאכול את סלטי שמיר?ץ זה כבר יותר מדי רצוי שתסתפקו בגרושם מהאדמות או לחילופין שתוסיפו זעתר לסלטים.