יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אזרחים: הקפאת הבניה אכן פוגעת נפשית

השבוע טען חה"כ יעקב כץ, כי הקפאת הבנייה אותה גזרה הממשלה פוגעת במישור הפסיכולוגי הנפשי של האזרח 'המוקפא'. בפועל, אתם פגשתם מישהו שדעתו השתבשה עליו בגלל ההקפאה? אנחנו כן

איתן פריד, י"ד בסיון תש"ע - 27/05/2010 14:14
"מדובר כאן באלמנטים פסיכולוגיים ונפשיים קשים ביותר עבור ציבור הנפגעים, בכ-350,000 איש שנפגעו כתוצאה מההחלטה", כך אמר אתמול (ד')
ח"כ יעקב כץ (כצלה) . כץ השתתף בישיבת הוועדה לפניות הציבור בנושא: ועדת התובענות לגבי הקפאת הבנייה. הישיבה התקיימה בעקבות פנייתו של ח"כ אורי אריאל  אשר פנה בבקשה לכנס את הוועדה בנושא.

מהפנייה שהגיעה עולה כי חברות בניה רבות נקלעו לקשיים כלכליים כבדים. החברות הגישו בקשות  לפיצוי לועדת התובענות, שהוקמה בעקבות החלטת ההקפאה של הממשלה, אך לא קבלו מענה כלשהו לפנייתם. לדבריהם,  הבקשות לוועדה הוגשו לפני מספר חודשים.
 
יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב ציין בפתח הישיבה את היעדרותם של נציגי משרד ראש הממשלה מהוועדה. משרד ראש הממשלה הוא האחראי על כל מדיניות ההקפאה ועל מנגנון הפיצוי שנקבע במסגרת הוועדה הבינמשרדית. "עצם היעדרותם של נציגי משרד ראש הממשלה, מעידה לצערנו על התנהלות לא אחראית כלפי האזרחים שנפגעו מהמהלך" אמר.

ח"כ מקלב ציין כי מדובר כאן בהפרה בוטה ביותר של חוזה בין האזרח למדינה. המדינה לא עמדה כאן בהסדר עם אזרחיה. "המדינה לא אחראית, ערכית ומעשית והתוצאות מהנזקים של ההחלטה ניכרות. חצי שנה עברה ובמבחן התוצאה לא נעשה דבר. גם לא נשלחה אף תשובה לפונים, למרות שפנו לפני שלושה חודשים" אמר ח"כ מקלב. 
 
ח"כ אברהם מיכאלי הציע לקיים ישיבת מעקב בנושא, על מנת שמשרדי הממשלה יתחילו להתייחס לפונים לועדת התובענות ברצינות ולתת להם את היחס שמגיע להם. ח"כ מיכאלי דרש מיו"ר ועדת התובענות לענות לפונים לוועדה במהירות.דרש לכלול בקריטריונים לפיצוי גם פגיעות ערכיות בנוסף לנזקים הכספיים הישירים.    כמו כן דרש לפרסם את עצם פרסום הקריטריונים באמצעי התקשורת השונים.

ח"כ אריאל ציין כי כאשר פנה לחברי הוועדה לגבי הפניות שהגיעו מהנפגעים, נענה כי אין הרבה פניות. "הרי ברור לכולם למה! כי אנשים לא יודעים על מה להגיש. אם זה לא מספיק, גם ועדת הערר של המינהל לא מתפקדת, וזה כבר חמור מאוד" אמר. "מדיניות משרדי הממשלה כלפי התושבים גובלת בהתעללות כלפי התושבים. לא צריך להתעלל, למחוץ ולדרוך", ציין ח"כ אריאל.

בהקשר לדבריו של כצהלה, לפיהם אזרח אמור לתבוע גם את הנזק הנפשי שנגרם לו כתוצאה מההקפאה, יצאנו לחפש את הנפגעים הנפשיים בשטח. מסתבר שהם קיימים. "לא קשור למטבע פיזי, אבל המדינה חייבת לפצות אותי על עוגמת הנפש. חברות כלכליות שפונים אליהן בתלונה על עוגמת נפש ממהרות לפצות על מנת שלא להגיע עם האזרח לבית משפט, וכאן, ממשלה שלימה לא מכירה בנזק העצום שהסבה לנו?" קובל בפני 'טוג' אזרח מסביבות ביתר עילית, שכבר כמעט וראה את הדירה שאמורה היתה לאכלס אותו עם משפחתו (חמישה, בלע"נ). תושב מרכז נוסף עימו שוחחנו, אשר קשור לקהילה חסידית שמרכזה בביתר, אף הוא עומד על סף קריסה. "הילדים גרים אצלי בבית (קומת גג), אין צורך להכביר במילים עד כמה המצב הזה בריא לכולנו".

הממשלה תתרשם? אולי.