יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

עכו: סלקו מכאן את מפעל המתכות

ראש עיריית עכו, מר שמעון לנקרי, קורא לממשלה לפעול להעתקת מפעל חוד מתכות, שגרם לזיהום כבד בשבת שעברה בעיר ובסביבותיה, בעת שריפת ענק שפרצה בו. פוליטיקאים: בעכו מנומסים מדי, אנחנו היינו תוקפים!

איתן פריד, י"ג בסיון תש"ע - 26/05/2010 09:54

"ככל שאני נחשף למה שקורה במפעל חוד מתכות לבי מלא דאגה, וטוב תעשה המדינה אם תעתיק את המפעל למקום מרוחק מהתושבים", דברים אלה אמר אתמול (ג') ראש העיר עכו שמעון לנקרי במהלך ביקורו של השר להגנת הסביבה גלעד ארדן במפעל חוד מתכות, שבו אירעה השרפה בשבת האחרונה וזיהמה את האוויר באזור.

לדברי לנקרי, בעבר היו התחייבויות של המדינה להסיר את הרי הפסולת שבמתחם קרית הפלדה, אולם היא לא עמדה בכך. כמו כן, גם המשרד להגנת הסביבה לא עמד במשך שנים בהתחייבויות לבצע פעולות הנוגעות למפעל.

לנקרי: "אנו מצפים מהשר להגנת הסביבה לקחת ברצינות את חקירת האירוע, להפיק את הלקחים ולפעול עם הממשלה להעתיק את המפעל למקום מרוחק ממגורים". עוד אמר לנקרי, כי דאגתו בראש ובראשונה לתושבים ולעובדים כאחד. "אנו שמחים שהמפעל מעסיק 400 עובדים", אמר לנקרי, "אך בריאותם של התושבים היא מעל הכל".

במשרד להגנת הסביבה לא ממש התרגשו מן הדברים, והשר ארדן פטר את הדברים באומרו כי "הדבר חשוב, אך יש למצוא לכך מקורות מימון". מאוחר יותר אמרו שרים בממשלה, כי לו היו הם במקומו של לנקרי, הרעש סביב הנושא היה חזק בהרבה. "לא היינו כה מנומסים", למדו הנבחרים את לנקרי פרק בהלכות לחימה ישראלית.

קחו מאיתנו את המטרד הזה. חברי עיריית עכו []