יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בשבוע אחד: 4 ילדים ניצלו בנס

ארבעה ילדים מתחת לגיל 5 הובהלו לחדר הניתוח בעקבות שאיפת גוף זר, וטופלו במרכז שניידר לרפואת ילדים. גוף זר נוסף שוחרר מאפה של פעוטה גם באותו השבוע. הורים - קצת יותר זהירות

איתן פריד, י"א בסיון תש"ע - 24/05/2010 14:11
כמה שזה יישמע מקומם, אך הילדים הפכו להיות 'שואבי אבק' מניאטוריים: בשניידר מורגלים כבר לטפל בילדים ששאפו לקרבם  גופים זרים, אך השבוע נראה היה שמשהו מוזר מתרחש: רצף גדול של מקרים של שאיפת גוף זר התקבץ לשבוע אחד; 4 ילדים מגילאי 8 חודשים עד 5 שנים, שאפו גופים זרים שהגיעו לדרכי הנשימה ולריאותיהם. בין החפצים שנשאפו היו אבן קטנה, עטיפה של סוכרייה, בוטן ואפילו עצם של עוף. 

כל הילדים אשר הגיעו למרכז שניידר עם שאיפת גופים זרים נותחו באמצעות ברונכוסקופיה. בפעולה זו מחדירים לנתיבי האוויר צינור ארוך וחלול, דרכו עוברת מערכת אופטית ובקצהו מלקחיים המסייעים לחילוץ הגוף הזר. 

גם בשערי צדק טיפלו במקרה דומה: פעוטה כבת ארבע מבית וגן הספיקה לשאף לקרבה מחצית מהמאסה של סוללת שעון, עד ששוחררה בניתוח מוצלח מן הבטריה הסוררת שחדרה לאפה.

לדברי ד"ר יורם שטרן, מנהל השירות למחלות דרכי הנשימה וקול ביחידת אף אוזן גרון במרכז שניידר: "אנו בשניידר מורגלים בהוצאת גופים זרים שנשאפו על ידי ילדים ומוצאים חשיבות רבה להתריע בפני הורים לתינוקות וילדים קטנים על הסכנה בקרבת הילדים לחפצים אשר ניתנים לבליעה ושאיפה. בעקבות צבר המקרים חשוב להזכיר כי לילדים אין יכולת להתגונן היטב עם מנגנון הבליעה והשאיפה בו זמנית, מה שאומר כי כל חפץ שנכנס לפה עלול להיכנס לדרכי הנשימה. התופעה אמנם שכיחה יותר בתינוקות ופעוטות, אך גם עלולה לקרות בילדים גדולים יותר, לכן חשוב לשים לב ולהקפיד שלא לאפשר לילדיהם לשחק עם חפצים קטנים, או עם חפצים נשלפים אשר עלולים להיתקע בדרכי הנשימה. במידה והילד שאף גוף זר, יש להזעיק צוות רפואי או להביא אותו במהירות לבית החולים".