יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

סיכום אירועי השבת

בתאילנד מחריפים העימותים בין הממשלה לאופוזיציה - הצבא פתח באש לעבר המפגינים. רוסיה תמכור לסוריה מטוסי קרב מתקדמים ומערכות נשק מפותחות נוספות. צפון קוריאה תוקפת את ליברמן: "דיפלומט כסיל". הערבים ציינו את "יום הנכבה". ועוד

אהרן שיין, ב' בסיון תש"ע - 15/05/2010 22:39
מוצש"ק במדבר - השבת הייתה בס"ד שקטה יחסית עם מספר אירועים חריגים בזירה הבינלאומית בראשם ההחרפה במתיחות הפנימית בתאילנד. אצלנו: הקטל בדרכים נמשך בסוף השבוע. במגזר הערבי בישראל ובגדה צוין "יום הנכבה". רוסיה ממשיכה לחמש את סוריה עם מטוסי קרב ומערכות נוספות. צפון קוריאה מגיבה לדבריו של ליברמן. ועוד.  

הקטל בדרכים נמשך
– 3 הרוגים ו-20 פצועים מהם 5 קשה בתאונות דרכים שאירעו היום ואתמול. במקביל האריכה המשטרה את מעצרו של נהג אוטובוס 'אגד' בקו 361 שעל פי החשד רשלנותו הובילה לפגיעה במשאית ממנה נהרגו חמישה ונפצעו כ-30 נוספים.

איראן לא רצינית
– שרת החוץ של ארה"ב, הילארי קלינטון, אמרה כי להערכתה "איראן לא תשיב ברצינות להצעות המערב" בקשר לדיונים על תכניתה הגרעינית. לדברי קלינטון, "רק עיצומים חריפים" על איראן יוכלו לסייע להזזת איראן מעמדתה הנוקשה.

במקביל, נשיא ברזיל, לולה דה סילבה, עושה את דרכו לטהרן בניסיון לשכנע את ראשי הממשל האיסלמי לוותר על שאיפותיהם הגרעיניות ולהגיע לפשרה עם המערב.

בעניין זה, אמר היום נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב , כי לדעתו "נמוכים הסיכויים שנשיא ברזיל יצליח לשכנע את הממשל באיראן לחדש המגעים לעסקה עם המערב".

אש ברחובות תאילנד –
במהלך השבת החריפו העימותים בין הממשלה וכוחות הצבא למפגיני האופוזיציה מתנועת "החולצות האדומות" בבנגקוק. השוטרים והחיילים המוצבים בבירה פתחו באש חיה לעבר המפגינים והרגו 20 מהם ופצעו עוד מאות. מצב חירום הוכרז בבנגקוק וב-15 מוקדים נוספים.
בעקבות האירועים, החמיר משרד החוץ עוד יותר את אזרת המסע לתאילנד. צעד דומה ננקט ע"י משרדי החוץ בוושינגטון ובלונדון.

יחסי מוסקבה-דמשק מתהדקים
– רוסיה הודיעה כי בכוונתה למכור לצבא הסורי מטוסי קרב מתקדמים מדגם מיג-29. בנוסף, תמכור רוסיה מערכות נשק חדישות וטילים משוכללים נגד טנקים ומטוסים.

הצהרות המעידות על חולשה
- השר יוסי פלד תקף שרים מהממשלה על התבטאויותיהם המתלהמות ואמר: "הצהרות מתלהמות מעידות על חולשה". פלד הוסיף כי  "הנסיגה מלבנון הייתה נכונה" אולם, לדבריו היא "נעשתה בבהילות והחלישה את ישראל".

ליברמן "דיפלומט כסיל"
– צפון קוריאה הגיבה להאשמותיו של שר החוץ, אביגדור ליברמן, לפיהן היא מספקת נשק לאיראן ולסוריה. פיונגיאנג אמרה בתגובה כי השר ליברמן הוא "ימני קיצוני וכסיל בדיפלומטיה".

פיגוע ירי ליד רמאללה
– שני ישראלים נפצעו אמש (ו') קל מיריות שנורו לעבר רכבם ליד רמאללה, צה"ל פתח בסריקות.

יום הנכבה
– היום צוין בגדה ובשטחים "יום הנכבה" – השואה שהמיטה ישראל על הערבים בהקמת המדינה, במהלך היום נערכו כינוסים ותהלוכות ובשטחים הושמעה אף צפירת דומיה לזכר "הקורבנות". באירוע המרכזי בישראל נשא דברים ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' ראאד סלאח, שתקף את ישראל על מעצרם של שני הערבים בחשד לריגול.