יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אילון: "פעילות הרש"פ פוגעת באמון"

סגן שר החוץ, דני אילון, נפגש עם הגנרל סלבה, האחראי מטעם הממשל האמריקני על הפיקוח על יישום מפת הדרכים. אילון התלונן על ההסתה הפלסטינית

אהרן שיין, כ"ט באייר תש"ע - 13/05/2010 10:05
סגן שר החוץ, דני אילון, נפגש אמש (ד') עם הגנרל פול סלבה, הממונה מטעם הממשל האמריקני על המעקב אחר ביצוע ההתחייבויות הנגזרות ממפת הדרכים ע"י הצדדים – הישראלי והפלסטיני. זהו ביקור נוסף שמקיים הגנרל סלבה במזרח התיכון במסגרת המאמץ האמריקאי לעידוד יישום מפת הדרכים.

בפגישתם, העלה סגן שר החוץ אילון את החומרה בה רואה ישראל את המשך פעילות ההסתה הפלסטינית הממוסדת הכוללת עידוד אלימות עממית, קריאת כיכרות ורחובות על שמות מרצחים המוניים של אזרחים חפים מפשע.

אילון מחה בפני אורחו על מסע החרם הפלסטיני כנגד סחורות ישראליות ופעילות הדה-לגיטימציה נגד ישראל בזירה הבינלאומית שמובילה הרשות הפלסטינית. סגן שר החוץ סקר בפני אורחו את המאמץ הפלסטיני בראשות ראש הממשלה הפלסטיני, סאלם פיאד, למנוע את צירופה של ישראל לארגון ה- OECD – דבר שלבסוף לא צלח.

השר אילון אמר לגנרל סלבה כי "התנהגות תוקפנית זו של הרשות הפלסטינית היא בניגוד גמור לאווירה החיובית שמנסה ישראל ליצור על ידי המשך ההקלות לפלסטינים, בדגש על הסרת מחסומים ופתיחת המעברים, הסיוע שמעניקה ישראל לכלכלה הפלסטינית והקפאת הבנייה".

סגן השר הדגיש כי "פעילות זו של הרש"פ פוגעת באמון של הציבור בישראלי ואינה תורמת ליצירת אוירה חיובית הנדרשת על רקע חידוש שיחות הקרבה".

עם זאת אילון הביע תקווה כי "שיחות הקרבה יובילו במהרה למו"מ ישיר בין הצדדים". במקביל קרא אילון למדינות ערב "לנקוט צעדים לקידום הנורמליזציה עם ישראל".