יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"הר הזיתים בידינו"?

זעזוע: אלמונים חיללו 23 מצבות ב"חלקת הצדיקים" בהר הזיתים. טרם נעצרו חשודים במעשה. על רקע אירועי יום ירושלים, אמר ח"כ הרב מוזס: "יש הרבה מן האירוניה בדיבורים על שחרור וריבונות ביום בו מחוללים קברים בהר הזיתים"

אהרן שיין, כ"ח באייר תש"ע - 12/05/2010 21:00
העיר שחוברה לה? חלקים מירושלים חוגגים היום (ד') את יום ירושלים, המנציח את כיבושה של מזרח ירושלים וגולת הכותרת "הר הבית בידינו!". אולם האירועים לפעמים מבלבלים מעט את החגיגות ואת המציאות שהיינו רוצים שתתרחש. היום, במה שמן הסתם הוא מתנה מערביי מזרח ירושלים לבני הדודים לרגל יום ירושלים – חוללו ונותצו 23 מצבות ב"חלקת הצדיקים" בהר הזיתים.

אין זו הפעם הראשונה בחודשים האחרונים שאירוע כזה מתרחש, וגם הפעם כמו בפעמים קודמות משטרת ישראל פתחה בחקירה, אולם עד עתה ללא עצורים.

אמש התייחס מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בדו"ח המבקר לשנת 2010, לטיפול הממלכתי בשימור הר הזיתים. המבקר הצביע על טיפול לקוי של גורמי הממשל בהר הזיתים ועךל כל שלמרות שכבר בשנת 2005 הוקצו לתחזוקת ההר 50 מיליון ש"ח בכל שנה בין השנים 2006-2013, עד היום נוצלה רק עשירית מהסכום.

"יש הרבה מן האירוניה בדיבורים על שחרור וריבונות ביום בו מחוללים קברים בהר הזיתים", אמר היום יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ ר' מנחם אליעזר מוזס, במהלך דיון בהצעה לסדר שיזם בעניין חילול בתי העלמין בישראל. הרב מוזס הצביע על כך ש"למרבה הצער ירושלים כיום רחוקה מלהיות מאוחדת".

"כיצד ניתן לכנות את ירושלים כעיר מאוחדת תחת ריבונות ישראלית, אם אי אפשר לעלות ולהתפלל בהר הזיתים מבלי להסתכן במטר אבנים? איך ב"בירת ישראל" והעם היהודי, בבית הקברות ההיסטורי מהחשובים הקיימים בעם ישראל, מנתצים ומשחיתים קברים כמעשה שבשגרה ואין פוצה פה? רק אתמול נרגמו באבנים אוטובוס ורכב הלוויות של חברה קדישא בדרך העולה אל ההר, וגם היום, במהלך ציון יום ירושלים, נותצו בהר הזיתים 25 מצבות", שאל ח"כ מוזס.

מוזס הצביע על כך שלמרות התקציבים שהוקצו לכך, רמת האבטחה של הר הזיתים ירודה מאד. "אני מקווה שרשויות המשפט ואכיפת החוק יישמו את ריבונותם בשטח, ויאפשרו לכל יהודי לנוח במקומות הללו בשלום ולקרוביו לעלות לקברו בבטחה, תוך כדי החמרת הענישה עם הפורעים,יש למגר את התופעה אחת ולתמיד", הוסיף יו"ר סיעת יהדות התורה.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', השיב להצעה ואמר כי "מדובר בתופעה חמורה וכי המשטרה איננה מקלה ראש ופועלת למיצוי הדין עם העבריינים".
לדברי מוזס, "קיים תקציב למיגון ולרישות הר הזיתים במצלמות אך אין זה בתחומי אחריותו אלא בתחום משרד השיכון והמשרד לענייני דת - כסף יש, צריך לבצע" אמר. בעקבות בקשת חברי הכנסת, יועבר הנושא לדיון בועדת הפנים.