יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ליברמן: "אין הסכם על הקפאה בירושלים"

שר החוץ אביגדור ליברמן, המבקר ביפן שוחח עם עיתונאים במועדון העיתונות בטוקיו והתייחס להקפאת הבנייה בי-ם. לדבריו "אין שום הסכם על הקפאת בנייה במזרח ירושלים, והחיים הנורמלים בירושלים יימשכו"

אהרן שיין, כ"ח באייר תש"ע - 12/05/2010 08:57
אין הקפאה בירושלים. שר החוץ אביגדור ליברמן המבקר בטוקיו, שוחח עם עיתונאים יפנים במועדון העיתונות בטוקיו. ליברמן התייחס לנושא הקפאת הבנייה במזרח ירושלים, לדבריו "אין שום הסכם על הקפאת בנייה במזרח ירושלים והחיים הנורמלים בירושלים יימשכו כמו בכל עיר אחרת בישראל".
 
ליברמן הדגיש כי "ירושלים היא עיר מאוחדת הפתוחה לכולם: יהודים, נוצרים ומוסלמים וכך יהיה גם בעתיד" הצהיר שר החוץ.
 
ליברמן נשאל על שיחות הקרבה המתנהלות בין ישראל לפלסטינים ואמר, כי "מו"מ לשלום הוא תהליך ארוך ומורכב שיכול לקחת זמן אך הדבר החשוב ביותר שצריך להיות הבסיס לשיחות הוא שבשום שלב, גם אם יש קשיים, לא עוברים לאלימות ולטרור".
 
ליברמן הדגיש "אפשר להשיג שלום יציב באזורנו וישראל הוכיחה כבר את הרצון והיכולת להשיג שלום עם שכניה".
 
בביקורו ביפן, התייחס ליברמן באופן נדיר מפי אישיות ישראלית, לפרשיה העלומה של המטוס הצפון הקוריאני בתאילנד שפורסמה בחודשים האחרונים. ליברמן האשים את איראן, סוריה וצפון קוריאה בשיתוף פעולה במאמצים לחמש את החמאס והחיזבאללה. שר החוץ אמר "ראינו שיתוף פעולה שכזה רק לפני כמה חודשים, במטוס הצפון-קוריאני שהכיל כמות עצומה של נשק מגוון, בכוונה להבריחו לחמאס וחיזבאללה", אמר.
 
לדברי ליברמן, "צפון קוריאה סוריה ואיראן מתפקדות כציר רשע חדש, המהווה את האיום הגדול ביותר על הביטחון ברחבי העולם, מכיוון שהן בונות ומפיצות נשק להשמדה המונית".
 
דברי שר החוץ מהווים התייחסות ישראלית ראשונה לפרשיית המטוס הצפון קוריאני, שעד עתה לא זכתה להתייחסות רשמית בישראל. במהלך חודש דצמבר דיווחו רשויות הביטחון בתאילנד כי הן עצרו מטוס מצפון קוריאה שעל סיפונו עשרות טונות של תחמושת וכלי נשק שונים. מדיווחים שהתפרסמו מאוחר יותר בתקשורת הזרה עלה כי המטוס טס כברת דרך ארוכה ובמדינות רבות במטרה להסתיר את היעד האמיתי שלו.
 
לפי הדיווחים המטוס המריא מאזרבייג'אן ומשם המשיך לאיחוד האמירויות, לאחר מכן טס לצפון קוריאה ומשם המשיך לתאילנד.  
מתאילנד היה אמור המטוס להמריא לסרי-לנקה, לשוב משם לאיחוד האמירויות בשנית, ומשם לאוקראינה ולאחר מכן ליעדו האמיתי – טהרן.

בחודש ינואר הגישה תאילנד בעניין תלונה לוועדה לפיקוח על הסנקציות כנגד צפון קוריאה במועצת הביטחון של האו"ם, בדו"ח, דיווחו שלטונות תאילנד כי על סיפונו של המטוס היו 35 טון תחמושת וכלי נשק רבים. בעקבות הממצאים עצרה תאילנד את חמשת אנשי הצוות של המטוס.