יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו: "הקשר שלנו לי-ם יותר מכל עם אחר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים אמש בישיבת מרכז הרב לרגל יום ירושלים. נתניהו דחה את הניסיונות להציג את ישראל ככובש זר בירושלים ואמר, "האמת היא שמעולם לא היה עם אחר עם קשר כשלנו לירושלים". ברקת: "העולם בוחן את נחישות ישראל"

אהרן שיין, כ"ח באייר תש"ע - 12/05/2010 08:09
מאבק על האמת. "המאבק על ירושלים הוא לא פחות ולא יותר המאבק על האמת. אנו בונים אותה, נמשיך לבנות בה ונמשיך לפתח אותה" - כך אמר הלילה (רביעי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, באירוע לרגל יום ירושלים בישיבת מרכז הרב בירושלים.

נתניהו הוסיף כי "האמת היא שירושלים היא נשמת אפו של עמנו, ויש לנו קשר בל ינותק עמה. מעולם לא ויתרנו על הקשר הזה. לא ויתרנו עליו כשחרב הבית בראשונה ולא בשנייה. קיימנו את ציון במובן הרחב של המילה. מעולם לא ויתרנו על המושג ציון" אמר ראש הממשלה.

נתניהו רמז בדבריו על הלחצים להקפאת הבנייה בירושלים: "יש ניסיון להציג אותנו כפולשים זרים, ככובשים, כעם שאין לו שום קשר למקום הזה. אך האמת היא שמעולם לא היה עם אחר עם קשר כשלנו לירושלים".

נתניהו המשיך והצהיר, כי "אין שום גורם ושום דבר שיעמוד בפני תקומת ישראל. נמשיך לפתח את העיר שחוברה לה יחדיו. אם יש דבר אחד שאני מאמין בו הוא שנצח ישראל לא ישקר", סיים נתניהו.

גם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת נשא דברים באירוע והתייחס ישירות לדרישות האמריקניות בנושא עירו – ירושלים: "אמרתי לאמריקנים שלא מתקבל על הדעת, ואין זה חוקי לעצור את הבנייה רק ליהודים. הבהרתי שנמשיך לבנות בכל חלקי העיר", סיפר ברקת.

ברקת הוסיף כי "העולם בוחן את נחישות ישראל, וככל שהעמדה שתוצג תהיה איתנה ואחידה - כך יקל עלינו לפעול למען העיר".

אמש, ניסה הרב שלום וולפא מ"המטה להצלת העם והארץ" ללחוץ על ראשי ישיבת מרכ הרב לבטל את ביקורו המתוכנן של נתניהו. במכתב שכתוב וולפא נכתב בין השאר "נדהמתי לשמוע שראש הממשלה מר בנימין נתניהו יהיה האורח המרכזי בחגיגות יום ירושלים במרכז הרב. אני בטוח שהביקור תוכנן מראש עוד לפני שנודעו הסיכומים בינו לבין האמריקאים על הקפאת הבניה בירושלים, אולם לאחר שנודע הדבר, למען כבודה של ארץ וירושלים יש לבטל לאלתר את הביקור שיגרום לחילול שם שמיים ומתן לגיטימציה לחלוקת ירושלים", כתב וולפא בפתח מכתבו.

בהמשך כתב וולפא "מר נתניהו שהפר את השבועה האלוקית "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני" ומכנה בלעג את אוהבי ארץ ישראל והדבקים בה בשם "משיחיים", אינו ראוי שכף רגלו תדרך בישיבה הקדושה במרכז הרב שקירותיה ספוגים בתורה, תפילה וקדושה ובדמם של תלמידי הישיבה שנטבחו על קידוש השם". אולם כפי הנראה הנהלת מרכז הרב בחרה שלא להיענות לדרישה.