יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אסד למדבדב: "סייעו ליצירת מזרח תיכון ללא גרעין"

נשיא רוסיה הגיע לדמשק לביקור רשמי בן יומיים. בנאום שנשא אמש נשיא סוריה אסד בפני אורחו קרא אסד לרוסיה, "לפעול לניקוי המזרח התיכון מנשק להשמדה המונית ובפרט מנשק גרעיני" . מדבדב העביר לאסד מסר הרגעה מהנשיא פרס

אהרן שיין, כ"ז באייר תש"ע - 11/05/2010 08:12
ביקור היסטורי. נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, הגיע אמש (ב') לביקור רשמי בן יומיים בבירת סוריה, דמשק. נשיא סוריה בשאר אסד ערך לכבוד אורחו קבלת פנים מפוארת ומרשימה ובמהלכה נשא נאום תקיף נגד ישראל, וקרא לרוסיה לפעול למיגור "התוקפנות הישראלית" ול"ניקוי המזרח התיכון מנשק גרעיני".

בנאום שנשא אסד בקבלת הפנים, אמר הנשיא הסורי, כי "סוריה תומכת במאמצים להגביל את הפצתם של כלי נשק אסטרטגיים". אסד קרא לרוסיה לפעול "לניקוי המזרח התיכון מנשק להשמדה המונית, בפרט נשק גרעיני". אסד הזהיר כי הפיתרון לגרעין האיראני חייב לבוא רק באמצעות דיפלומטיה ולא באמצעות "הרפתקה צבאית שתוצאותיה יהיו הרות אסון לאזור ולעולם כולו".

הנשיא הסורי שיבח את "המאמצים הגדולים של רוסיה למען תהליך השלום", והוסיף כי מוסקבה "יכולה לשמש תפקיד מועיל להשגת שלום צודק ומקיף באזור, שיביא ביטחון ויציבות".

אסד טען כי ישראל דוחה את מאמצי השלום של סוריה והמדינות הערביות האחרות באזור, והאשים כי ישראל נוהגת "בתוקפנות" כלפי שכנותיה. נגד ארצות ערב.

העיתונות הסורית מדווחת כי הנשיא הרוסי ומארחו עשויים לחתום על מספר הסכמים בתחום ההשקעות המשותפות ושיתופי פעולה נוספים.

מדבדב אמר בביקורו בסוריה כי הוא מקווה שדמשק ומוסקווה "ירחיבו את הדו-שיח ביניהם, כמו גם את שיתוף הפעולה הכלכלי והתרבותי". לדברי הנשיא הרוסי, "אני בטוח ביכולת שתי המדינות לפתור סוגיות אזוריות ובינלאומיות". מדבדב הוסיף כי "יש לעשות מאמצים כדי לחדש את תהליך השלום ולהביא את הסכסוך הערבי-ישראלי לקיצו".

בישראל מודאגים מציר היחסים המתהדק בין דמשק למוסקווה. על אף שלא נמסרה הודעה רשמית על עסקת נשק חדשה בין המדינות, אל נשיא רוסיה נלוו בביקורו ראשי התעשיות הצבאיות של רוסיה – דבר שמגביר את החשד מפני נשק חדש ומתקדם שתמכור רוסיה לסורים, שעלולים להעבירו בהמשך אף לחיזבאללה.

מסר מפרס לאסד

סוכנויות הידיעות הזרות מדווחות כי במהלך ביקורו אמור מדבדב להעביר מסר מנשיא המדינה שמעון פרס, איתו נועד במוסקווה במהלך טקסי יום השנה ה-65 לניצחון על הנאצים. פרס שידר מסר של הרגעה ולפיו, "פני ישראל לשלום אמת עם שכנתה הסורית, ובתנאי שסוריה תחדל מתמיכתה בטרור ומהברחות הנשק".

פרס הדגיש עם זאת, כי "ישראל לא תאפשר לרקוד על שתי החתונות – מצד אחד לתת את רמת הגולן ומצד שני לקבל טילים איראנים וקיני טרור על הרמה. אנו עוקבים בעניים פקוחות אחר הברחות הטילים מסוריה לחיזבאללה והפרשנות לכך היא אחת – ניסיון סורי לחמם ולהסלים את הגבול הצפוני".