יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ביידן והנסיך צ'רלס - אורחים לא רצויים ברוסיה

רוסיה סירבה לקבל את סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, כנציג ארה"ב באירוע שייערך ברוסיה לציון 65 שנה לניצחון בעלות הברית על הנאצים. הסיבה לכך היא זעמו של פוטין על ביידן עקב ידידותו עם נשיא גרוזיה סאאקשווילי - יריבו של פוטין. פוטין ביקש גם מבריטניה שלא לשלוח את הנסיך צ'רלס

אהרן שיין, כ"ה באייר תש"ע - 09/05/2010 11:30
אורחים לא רצויים. בעוד שבארצם הם נחשבים אנשים רמי מעלה, ברוסיה הם מוקצים מחמת מיאוס והרוסים מבקשים מהם פשוט לא לבקר בארצם. במי מדובר? בנסיך צ'רלס הבריטי ובסגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. מדוע? כי ראש ממשלת רוסיה הדעתן והחזק, ולדימיר פוטין, מסרב לראותם בארצו.

באירוע גדול שייערך ברוסיה לציון 65 שנה לניצחון בעלות הברית על הנאצים, צפויים להשתתף חיילים אמריקנים, בריטים וצרפתים לצידם של 10,500 חיילים רוסים - במצעד צבאי ענק לציון הניצחון.

באירוע אמורים להשתתף גם מנהיגים מהעולם, ביניהם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, והקנצלרית הגרמנית, אנגלה מרקל. בנוסף הזמינה רוסיה את ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, להשתתף באירוע, אך בראון עקב עיסוקו במערכת הבחירות הציע שישלח במקומו את הנסיך צ'ארלס, אולם רוסיה דחתה את ההצעה.

פרשנים מעריכים, כי הסיבה לדחיית ההצעה הבריטית נובעת מהזעם של פוטין על כך שבריטניה מסרבת להסגיר לידי רוסיה את מבקר המשטר הרוסי, האוליגרך בוריס ברזובסקי. בנוסף, בעבר גירשה בריטניה דיפלומטים רוסיים לאחר שהרשויות בבריטניה חשדו כי רוסיה עומדת מאחורי הרעלתו של סוכן הק.ג.ב. לשעבר אלכסנדר ליטוויננקו על אדמת בריטניה.  

פאבל פלגנהאור, פרשן לסוגיות הגנה בעיתון האופוזיציה הרוסי "נובייה גאזטה", טען כי פוטין הוא זה שדחה באופן אישי את הזמנתו של הנסיך צ'רלס. "זאת היתה החלטתו והחלטתו בלבד", כתב.

פוטין גם סירב להצעתה של ארה"ב לשלוח את סגן הנשיא, ג'ו ביידן. זאת משום קרבתו של ביידן, לנשיא גרוזיה ויריבו המר של פוטין, מיכאיל סאאקשווילי. בידיעה שהופיעה בעיתון הבריטי 'גרדיאן' מדווח כי בבית הלבן זעמו על סירובו של פוטין לקבל את ביידן.