שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שיחות קרבה? רקטת קאסם נחתה באזור אשקלון

לאחר חודש של שקט, רקטת קאסם נחתה הערב בשטח פתוח באזור אשקלון, בס"ד לא היו נפגעים. ראש המוהא"ז חוף אשקלון: "רקטות המפרות את שגרת חיינו מזכירות שעלינו להיות ערוכים לכל תרחיש". מוקדם יותר הביעו הפלסטינים את הסכמתם לשיחות הקרבה

אהרן שיין, כ"ד באייר תש"ע - 08/05/2010 23:20
חמאס מגיב לשיחות הקרבה. לאחר יותר מחודש של שקט, שיגרו הערב (שבת) הפלסטינים רקטת קאסם מאזור רצועת עזה לעבר שטח ישראל. הרקטה פגעה בשטח פתוח באזור שמדרום לאשקלון. בס"ד לא היו נפגעים. אזעקת צבע אדום נשמעה ברחבי המועצה האזורית חוף אשקלון.

מפקד תחנת שדרות, סנ"צ שמעון נחמני אמר, כי "מדובר בנפילה בשטח פתוח של מועצת חוף אשקלון" שמעוני הוסיף, "בשעה זו ניידות של תחנת שדרות סורקות את האזור יחד עם הצבא בחיפוש אחר רקטת הקסאם שנפלה. אין נפגעים כתוצאה מהנפילה ולא נגרם נזק לרכוש".

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, אמר הערב: "רקטות המפרות את שגרת חיינו שוב ושוב מזכירות שעלינו להיות ערוכים וערניים לכל תרחיש. פרויקט המיגון עדיין לא תם, ועליו לכלול את כל בתי התושבים באזור".

הרקטה שנורתה היום הפרה את השקט ששר בשטח כחודש, גם בפעם האחרונה, לפני כחודש,  פגעה רקטה בשטח פתוח ליד אשקלון, ללא נפגעים או נזק.

נתניהו מברך את הרשות על הסכמתה לשיחות

מוקדם יותר הערב, בירך ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את הרשות הפלסטינית, על החלטת הוועד הפועל של אש"ף לחדש את שיחות הקרבה. ראש מערך ההסברה הלאומי, ניר חפץ, אמר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על החלטת הוועד הפועל של אש"ף לחדש את שיחות השלום. ראש הממשלה מדגיש כי עמדתה של ישראל הייתה ונשארה שהשיחות צריכות להתנהל ללא תנאים מוקדמים, ושהן צריכות להוביל בהקדם למשא ומתן ישיר בין ישראל לבין הפלסטינים".

בחמאס זועמים על הרשות הפלסטינית בשל ההחלטה לחדש את השיחות העקיפות עם ישראל. בראיון לעיתון מצרי אמר דובר החמאס, פאוזי ברהום: "ההחלטה של אש"ף היא אבסורדית ואינה מייצגת את העם הפלסטיני", ברהום הוסיף, "חידוש השיחות עם ישראל יהווה עלה תאנה לפשעי ההתנחלויות ושפיכת הדם הפלסטיני. קבוצת אוסלו ממשיכה להסתמך על ערבויות אמריקאיות, ושוב להמר על זכויותינו הלאומיות. אני קורא לאנשי פת"ח להפסיק למכור אשליות לעם הפלסטיני ולהכיר בכישלון של דרך המשא ומתן". דברי ברהום.

מוקדם יותר בצהריים הודיע מזכ"ל אש"ף, יאסר עבד רבו, כי הנהלת אש"ף קיבלה החלטה להשתתף בשיחות הקרבה, לאחר שארצות הברית נתנה לפלסטינים ערבויות בנוגע לאי-בנייה של ישראל בהתנחלויות.