יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"אייר פראנס": תפנית בחקירת ההתרסקות

דובר משרד ההגנה הצרפתי דיווח כי חלה התקדמות של ממש בחקירת התרסקות מטוס "אייר פראנס" מריו דה ז'נירו - לפריז, ובה נהרגו 228 בני אדם. ההתקדמות עקב סימנים לאיתור הקופסאות השחורות של המטוס שעד עתה טרם נמצאו

אהרן שיין, כ"ג באייר תש"ע - 07/05/2010 11:30
סימנים ראשונים לפריצת דרך באיתור הקופסאות השחורות של מטוס "אייר פראנס" שהתרסק בדרכו מריו דה ז'נירו לפריז. משרד ההגנה של צרפת הודיע אמש (ה') כי בחיפושים אחר שרידי המטוס שהתרסק לפני כעשרה חודשים חלה התפתחות של ממש וכי החקורים מקווים למצוא את הקופסאות השחורות של המטוס שטרם נמצאו מאז ההתרסקות בה מצאו את מותם 228 בני אדם ואנשי צוות.

משרד ההגנה הצרפתי הסביר כי לאחר בחינה מחודשת של הממצאים שעלו מהמכשור הימי שהופעל בזירת ההתרסקות, יש כיוון ככל הנראה למציאת הקופסה השחורה. למרות זאת, גם במקרה שיאותרו הקופסאות השחורות, עדיין לא ברור אם בפועל תהיה אפשרות לשלות את הקופסאות ממעמקי האוקיינוס.

"האם זה אומר שמצאנו את הקופסאות השחורות? אנחנו עדיין רחוקים מלהיות בטוחים", אמר דובר משרד ההגנה הצרפתי, "אזור החיפושים הוא עדיין שטח תת-ימי השווה בגודלו לפריז, ואנחנו מחפשים חפץ בגודל של קופסת נעליים", הסביר.

האות המוקלט, נקלט כבר בתחילת חודש יולי בשנה שעברה, אולם עד עתה הוא היה מוסתר בגלל רעשי רקע, "ייתכן שהתגלית תוביל אותנו לשרידים של המטוס, ואם יתמזל מזלנו, הקופסאות השחורות יימצאו שם", אמר דובר משרד ההגנה. משך חייה של קופסא שחורה הוא כ-30 יום.

עד היום מנסות הרשויות להבין מהי הסיבה שהובילה להתרסקות המטוס, אולם עד עתה טרם נמצאה תשובה ברורה לדבר, זאת בעיקר עקב אי-מציאת הקופסאות השחורות.