יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נגזר עונש מוות למחבל ממומביי

בית המשפט במומביי גזר היום עונש מוות על מוחמד עג'מל קאסב, המחבל ממומביי. השופט קבע כי אין סיכוי לשיקומו וכי "זאת הייתה מלחמה" ולא "רצח פשוט" . בהכרעת הדין, שאורכה 1,522 עמודים, נכתב: "צריך לתלותו עד שימות"

ראובן שטיין, כ"ב באייר תש"ע - 06/05/2010 14:23
"עונש מוות על מוחמד עג'מל קאסב", כך גזר היום (ה') בית משפט במומביי על המחבל שהורשע בביצוע הפיגועים במדינה.

על פי החוק ההודי, בית המשפט העליון צריך לאשר את העונש. המחבל שנידון למוות, הורשע בתחילת השבוע ביותר מ-80 סעיפים, הכוללים בין השאר רצח והכרזת מלחמה על הודו.

"צריך לתלותו עד שימות", אמר השופט ונימק את החלטתו בכך שאין סיכוי לשיקומו. המחבל נשאל אם יש לו הצהרה אחרונה בפני בית המשפט, אך זה סימן בראשו לשלילה.

"זאת לא הייתה פעולה פשוטה של רצח. זאת הייתה מלחמה. הכנה מסוג זה לא נעשית על ידי פושעים רגילים. זאת הכנה שנעשתה על ידי אלה שמכריזים על מלחמה. פסק הדין בעצמו הוא מסר לפקיסטן שאסור לה לייצא טרור להודו", אמר שר הפנים של הודו פלניאפן צ'ידאמבארם.

ההתקפות שאירעו במומביי בנובמבר 2008, כוונו נגד 10 מבנים ונמשכו 60 שעות. מוקדי האירוע היו תחנת הרכבת המרכזית בעיר, מלון "אוברוי" ובית חב"ד. בסך הכל נרצחו בהתקפות אלו 174 בני אדם.

בהתקפה בבית חב"ד נהרגו השליחים: הרב גבריאל הולצברג, רעייתו רבקה, ושלושה בני ערובה נוספים, הי"ד. בנם בן השנתיים של בני הזוג הולצברג, משה, ניצל על ידי המטפלת, סנדרה, וחזר עמה לישראל.