יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אבו מאזן: "דיון בסוגיות הליבה, או שהשיחות יקרסו"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן דורש שהדיונים במסגרת שיחות הקרבה יעסקו בכל סוגיות הליבה כולל סוגיית הגבולות. אבו מאזן מאיים כי אם לא יתקבלו דרישותיו יקרסו השיחות. השליח מיטשל נועד בירושלים עם ראש הממשלה נתניהו

אהרן שיין כ"א באייר תש"ע - 05/05/2010 19:05
קרובים או רחוקים? שיחות הקרבה טרם החלו, אך הצדדים כבר עסוקים בהכשרת דעת הקהל לקריסתן הבלתי-נמנעת. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הזהיר היום (ד') בעת ביקורו בירדן כי שיחות הקרבה בין ישראל לפלסטינים עלולות לקרוס במהירות, אם הן לא יתמקדו בסוגיות הליבה שביניהן הדיון על גבולותיה הסופיים של המדינה הפלסטינית העתידית. ישראל הסירה בעבר את התנגדותה לדיון בנושאי הליבה, אולם גורמים מדיניים מדגישים כל העת שהתקדמות משמעותית יכולה לבוא רק באמצעות מו"מ ישיר.

"השיחות יתמקדו בסטטוס הסופי של המדינה", אמר אבו מאזן לאחר שנפגש עם עבדאללה מלך ירדן  "אין צורך לדון בפרטים הקטנים, משום שאלו כבר נידונו מספיק בכל השיחות הקודמות". הסביר יו"ר הרשות והוסיף כי הוא מקציב לקיום שיחות הקרבה ארבעה חודשים. אבו מאזן אמר עוד, כי אם השיחות יוגדרו כהצלחה, הוא ייוועץ בחברות הליגה הערבית על הדרכים כיצד להמשיך את המשא ומתן.

מוקדם יותר המשיך אבו מאזן להערים קשים על שיחות הקרבה ואמר בראיון לתקשורת האמריקנית, כי "שיחות הקרבה יופסקו אם ישראל תמשיך לבנות בהתנחלויות. אל לה לישראל להציב אותנו בפני עובדה מוגמרת, ולטעון שזו אדמתה. על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות", דרש אבו מאזן.

אבו מאזן הוסיף והאשים כי הממשלה בישראל היא ממשלת ימין "קיצונית וסרבנית", ולדעתו יהיה קשה מאד לשכנעה לסגת מהאדמות הפלסטיניות הכבושות ולפתור את סוגיות ירושלים והפליטים. אבו מאזן הוסיף, כי למרות זאת על הפלסטינים לדבר עם כל ממשלה שנבחרה על ידי העם בישראל.

אמש הביעו גורמים בכירים בירושלים חשש מכך שאבו מאזן מנסה לנקוט "בתרגילי השהיה והתחמקות" מקיום השיחות – עד עתה, טרם הודיעה הרשות הפלסטינית על מוכנותה לגשת לשיחות הקרבה עם ישראל. בירושלים משוכנעים גם כי הפלסטינים אינם בשלים לשלום, וכי אבו מאזן אינו מסוגל לקבל על עצמו החלטות כה כבדות משקל ולהתמודד לאחריהן מול החמאס ומול מתנגדיו מבית.
 
אחר הצהרים נפגשו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשליח האמריקני המיוחד, ג'ורג' מיטשל, להשקת שיחות הקרבה. מחר צפויים נתניהו ומיטשל להיפגש שנית. ביום שישי ייפגש מיטשל עם אבו מאזן, וביום ראשון יעזוב ככל הנראה את האזור.