יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

גפני: "חולדאי מבלבל את המוח"; ישי: "דברים בזויים"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ר' משה גפני תוקף בחריפות את ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי על דברי ההסתה שהשמיע אמש נגד הציבור החרדי: "שלא יבלבל במוח ושלא יגיד לי שהוא מממן אותי, המתנשא הזה". השר ר' אלי ישי: דבריו בזויים אני מרחם עליו" .חולדאי חזר בו מעט מדבריו

אהרן שיין, י"ט באייר תש"ע - 03/05/2010 11:57
חולדאי "מבלבל את המוח". "שלא יבלבל במוח ושלא יגיד לי שהוא מממן אותי, המתנשא הזה", כך אמר הבוקר יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ר' משה גפני. גפני התראיין לגלי צה"ל ותקף בחריפות את ראש עיריית תל אביב על דברי ההסתה שהשמיע אמש בכינוס, שם אמר כי החרדים "בורים" ואף קרא למרי אזרחי נגדם. שר הפנים, ר' אלי ישי: "דברי חולדאי בזויים, אני מרחם עליו". חולדאי חזר בו מעט מדבריו.

בראיון הבוקר אמר ראש עירית תל אביב, רון חולדאי, כי הוא חוזר בו מהקריאה למרי אזרחי וכי הוא "קורא לאזרחי ישראל להביע את דעתם באמצעות מערכת הבחירות". ח"כ גפני שעלה לשידור הגיב בזעם ותקף את חולדאי "שלא יבלבל במוח ושלא יגיד לי שהוא מממן אותי, המתנשא הזה", אמר יו"ר ועדת הכספים, "אני מממן אותו ולא הוא מממן אותי. אני כל הזמן שומע שהמדינה לא תממן את החינוך העצמאי. מי הוא בכלל? אני מממן אותו". גפני הסביר כי הציבור החרדי מממן את המדינה באמצעות המיסים העקיפים שנובעים מכוח הקנייה הגדול שלו ומאמצעים נוספים.

גפני הדגיש כי במוסדות החינוך העצמאי מלמדים את כל מקצועות הליבה - עברית, אנגלית ומתמטיקה. "מה שהוא מבלבל במוח שלא לומדים את תוכניות הליבה - אני למדתי בחינוך העצמאי ושם לומדים את כל המקצועות שעליהם מדובר". גפני הזכיר כי מערכת החינוך החרדית גילתה שיעורי הצלחה גבוהים בהרבה משיעורי ההצלחה בחינוך הממלכתי במבחני פיז"ה – בהם מפגרת ישראל אחרי כל 28 המדינות המפותחות.

גפני הדף גם את שאלת המראיין מדוע לא לומדים במערכת החינוך החרדית את תאוריית האבולוציה (רח"ל)? והשיב כי "אנחנו נלמד איך באמת העולם נברא: 'בראשית ברא אלוקים את השמיים ואת הארץ'. מה חולדאי חושב? שאת השטויות שהוא מלמד את הילדים שלו אני אלמד את הילדים שלי?".

גפני הוסיף ותקף מעמדתו כיו"ר ועדת הכספים, את "השקר שאומר שהחרדים לא רוצים ללכת לעבוד. המדינה לא רוצה שהם יעבדו".

ישי: "כדאי שחולדאי יסתכל מה קורה אצלו בתל אביב"

יו"ר ש"ס ושר הפנים ר' אלי ישי, תקף גם הוא את דבירו החמורים של חולדאי "במקום שידבר על החינוך היהודי הטהור, שיראה מה קורה אצלו בתל אביב" הציע ישי.

שר הפנים אמר כי לא הופתע מדבריו של חולדאי, שהם "דברי בלע קשים ומזעזעים". ישי הסביר כי בשונה מחולדאי הוא "מעדיף לא לרדת לרמה המאוד בזויה ומזעזעת, ואני מזמין את רון חולדאי לבקר אצלנו. במקום שידבר על החינוך היהודי הטהור, שידבר נגד לומדי התורה, מוטב שיראה מה קורה אצלו בתל אביב".

ישי הזכיר לחולדאי בפני אלו בעיות עומד החינוך הממלכתי בתל אביב: "מה שהוא אומר זה ודאי לא משקף את הציבור החרדי. האם ראש העיר תל אביב מתעסק ומטפל בסמים, בפשע ובאלכוהול? איך אפשר לדבר על חינוך יהודי טהור ולבוא ולהשמיץ כך?"
השר ישי הוסיף, כי "יכול להיות שהוא רוצה להיבנות על בסיס של שנאה. אני מרחם עליו. אני מבין את השנאה שלו ומנסה לעזור לו בשנאה שלו".