יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

רון לאודר ביקר בעמאן; לשכת נתניהו: "לא בשליחות רה"מ"

מקורבו של ראש הממשלה ויו"ר הקונגרס היהודי עולמי, רון לאודר, ביקר לאחרונה בירדן. לשכת נתניהו: הביקור פרטי ואינו בשליחות ראש הממשלה. ירדן: "העברת מסרים"

אהרן שיין, י"ט באייר תש"ע - 03/05/2010 10:09
שליחות סודית נוספת? שמו של המיליארדר רון לאודר עולה לעיתים לכותרות בהקשר לשליחויות מדיניות חשאיות בתקופות כהונתו של ראש הממשלה נתניהו. היעד הפעם: ירדן. 'מעריב' מדווח הבוקר כי לאודר ביקר בחשאי בירדן והעביר מסר סודי מנתניהו למלך עבדאללה. לשכת נתניהו מכחישה שלאודר פעל בשליחותו של ראש הממשלה.

לאחרונה הגיעו היחסים עם הממלכה ההאשמית לשפל חסר תקדים, כשלאחרונה התבטא מלך ירדן כי היחסים של ארצו עם ישראל הם הגרועים ביותר מאז כינון הסכם השלום בין המדינות. עבדאללה גם התריע מספר פעמים כי צעדיה של ישראל מקרבים את הסיכוי למלחמה במזרח התיכון.

בשבוע שעבר אמר עבדאללה, כי "ישראל משחקת באש" - בהתייחסו לבנייה בירושלים. עבדאללה הוסיף ואמר כי "על פי הסכם השלום עם ישראל, לירדן יש זכויות במקומות הקדושים בירושלים. מבחינתנו, כל האופציות על השולחן כדי להגן על המקומות הקדושים ועל האינטרסים שלנו בעיר".

לשכת ראש הממשלה הכחישה את שליחותו של לאודר, בהודעת הלשכה נאמר כי: "יו"ר הקונגרס היהודי העולמי רונלד לאודר הינו ידיד אישי של ראש הממשלה נתניהו. הפעם האחרונה שלאודר ביצע שליחות מדינית עבור ראש הממשלה הייתה לפני 12 שנה. מר לאודר טס מעת לעת למדינות שונות, במסגרת תפקידו בקונגרס היהודי העולמי. ראש הממשלה לא ידע מראש על נסיעתו של לאודר לירדן, והוא בוודאי לא שיגר אותו לשם כשליחו. יותר מכך, ראש הממשלה אינו זקוק כלל לשליחים על מנת להעביר מסרים לירדן. בעת הצורך הוא עושה זאת ישירות על ידי שיחת טלפון עם המלך, או באמצעות שליח ממלכתי רשמי, דבר שהתרחש גם בימים האחרונים".

גורם דיפלומטי ירדני אמר כי ביקורו של לאודר בירדן נוצל למטרת "העברת מסרים" בין ירושלים לעמאן.