יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

גייטס: סוריה העבירה טילים לחיזבאללה

במהלך פגישתו של שר ההגנה האמריקני רוברט גייטס, עם שר הביטחון ברק, האשים גייטס כי "סוריה ואיראן מספקות לחיזבאללה טילים ורקטות, והגענו למצב שלחיזבאללה יש יותר רקטות וטילים מאשר לרוב הממשלות בעולם"

אהרן שיין, י"ד באייר תש"ע - 28/04/2010 08:10
האמריקנים מיישרים קו. "סוריה ואיראן מספקות לחיזבאללה טילים ורקטות, והגענו למצב שלחיזבאללה יש יותר רקטות וטילים מאשר לרוב הממשלות בעולם". כך אמר במהלך הלילה החולף (ב') שר ההגנה של ארה"ב, רוברט גיייטס, במסיבת עיתונאים לאחר פגישתו עם שר הביטחון, אהוד ברק, המבקר בוושינגטון.

שרי הביטחון של ארה"ב וישראל לא פירטו בדיוק באלו סוגי נשק מדובר, אולם הדברים באים על רקע הטענה שהושמעה לאחרונה לפיה העבירה סוריה טילי סקאד לרשות החיזבאללה בלבנון. בהקשר לכך אמר ברק סוריה מספקת לחיזבאללה מערכות נשק "מפרות איזון" וכי "ישראל עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות".

ברק וגייטס נשאלו אודות הידוק הקשרים בין אנקרה לדמשק, אך התחמקו מתשובה. ברק השיב כי "ישראל חזקה מספיק כדי לנהל מו"מ עם כל שכנותיה".

שר ההגנה גייטס נשאל על הטענה כאילו הקיפאון המדיני בין ישראל לפלסטינים פוגע בחיילים אמריקנים המוצבים ברחבי המזרח התיכון – טענות שצוטטו בשם הגנרל פטריוס – גייטס השיב: "פטריוס לא אמר שהיעדר התקדמות במזרח התיכון פוגע בחיי אדם ואף אחד במשרד ההגנה לא מאמין בזה. מה שאנחנו כן מאמינים הוא שהיעדר התקדמות בפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני מספק נשק פוליטי לאויבינו. התקדמות בתהליך תאפשר לנו לחזק את אכיפת הסנקציות נגד איראן".

"אני מרוצה מהתכניות בנושא האיראני"

במהלך פגישתם של שני האישים עלה כמובן הנושא האיראני כנושא מרכזי בשיחה. ברק קרא להטלת סנקציות מידיות על איראן: "הגיע הזמן לסנקציות יעילות ומוגבלות בזמן כדי שנוכל לשפוט את התוצאות, ארצות הברית עושה את הדבר הנכון. היא הכוח היחידי שיכול להניע את העולם, את האירופאים ליצירת סנקציות יעילות נגד איראן".

שר ההגנה גייטס אמר בעניין: "אני מרוצה מהתוכניות שנעשות בבניין הזה ובסוכנויות האמריקניות בנושא האיראני. השקענו הרבה זמן על איראן ונמשיך לעשות זאת".

בסביבתו של שר הביטחון ברק הביעו אמש שביעות רצון רבה מהצלחת הביקור, שלדבריהם הניב פירות רבים בתחום הביטחוני. לפני פגישתו עם גייטס נועד ברק עם מפקד המטות המשולבים, הגנרל מייק מאלן ועם מזכירת המדינה קלינטון כאשר במהלך פגישתם הצטרף אף הנשיא אובמה.