יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו יוצא לקרב

ראש הממשלה בנימין נתניהו פינה את סדר יומו העמוס, כדי לעסוק בשכנוע חברי מרכז הליכוד לתמוך בהצעתו לדחות את הבחירות למוסדות הליכוד בשנתיים

אהרן שיין, י"ג באייר תש"ע - 27/04/2010 12:24
 קרב פוליטי. ראש הממשלה, בנימין נתניהו פינה היום לחלוטין את סדר יומו כדי להיאבק על ההצבעה המתוכננת ליום חמישי במרכז הליכוד, במסגרתה, מצע נתניהו כי הבחירות למוסדות הליכוד יידחו בשנתיים. היום יקיים נתניהו מספר כינוסים לפעיליו וינסה להמריץ אותם לפעול לגיוס תומכים הצעתו.

מול עמדתו של נתניהו שמנסה לדחות הבחירות, ניצב פעיל הימין משה פייגלין הנתמך על ידי מתנגדי נתניהו בליכוד בראשות השר סילבן שלום. במידה והצעתו של נתניהו תיכשל, הבחירות למוסדות הליכוד יתקיימו בשבועות הקרובים, מצב ממנו חושש מאד נתניהו משום שלפי מצב הכוחות בליכוד כרגע עלול משה פייגלין להכניס את אנשיו לעמדות כוח בליכוד, דבר שעלול לגרום לנתניהו קשיים רבים מבית.

נתניהו מינה "מפקד" לכל אזור שתחת אחריותו לשכנע את חברי המרכז שגרים בתחומו– המשנה לרה"מ, משה יעלון, יהיה אחראי על אזור יש"ע. השר יוסי פלד יהיה אחראי על אזור הדרום. השר בני בגין יהיה אחראי על אזור ירושלים. השרים משה כחלון ושיראל כץ ינהלו ויפקחו על מבצע ההצבעה.

נתניהו קיים שיחות רבות עם אנשי מרכז הליכוד ועם חכי"ם ושרים בכירים בניסיון לשכנעם לפעול למען הצעתו. אמש פגש נתניהו את השר גלעד ארדן, שסומן כמתנגד להצעתו של ראש הממשלה, בעקבות הפגישה הודיע ארדן כי הוא אינו מתערב בבחירות. נתניהו גם פגש את השר יולי אדלשטיין שהתנגד להצעתו וביקש ממנו להנמיך פרופיל בהתנגדותו. עם השר סילבן שלום נתניהו לא טרח להיפגש, בשל העוינות הרבה ביניהם.