יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

איומים על גבאי בית כנסת במודיעין עילית

חברה חדשה פועלת בדרכים לא כשרות כדי לתקוע יתד בענף המצליח של מכירת ספרים בבתי כנסיות. אנשי החברה תקפו גבאי בית כנסת שביקש להוציא את העמדות

ראובן שטיין, י"ב באייר תש"ע - 26/04/2010 16:11
גולש 'טוג' מדווח כי חברה חדשה פועלת בדרכים לא כשרות כדי לתקוע יתד בענף המצליח של מכירת ספרים בבתי כנסיות. אנשי החברה תקפו גבאי בית כנסת שביקש להוציא את עמדות המכירה: "אם תיגע בשולחנות או בקופות שלנו, נשבור לך את העצמות".

מחברי ספרים תורניים יודעים כי הדרך הבטוחה ביותר לפרסום הספר ומכירתו בקרב קהל היעד הרלוונטי, הוא באמצעות הפצת הספרים בבתי הכנסת בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ. הספרים מונחים במקום מיוחד והבאים בשערי היכלי התפילות והלימוד יכולים לעיין בספרים ולרכוש אותם במקרה שיחפצו בכך.

אין כיום, בקרב הוגי התורה ולומדיה,  מי שאינו מכיר את הקופות המונחות לצד השולחנות, עליהם מונחים הספרים החדשים בבתי הכנסת למיניהם. מחברי ספרים וחיבורים תורניים מספרים כי זו הדרך הטובה ביותר כדי להגדיל תורה ולהאדירה, והעסקים בתחום משגשגים.

אלא שבשבועות האחרונים מתברר כי גורמים שלילים שההצלחות הכלכליות בתחום קרצו לעברם, אינם בוחלים באיומים כדי להשיג את מטרתם - הלא היא בצע כסף - ופועלים בדרכים לא כשרות בעליל.

מדובר, בין היתר, בחברה חדשה להפצת ספרים שמנסה, בינתיים ללא הצלחה, לתקוע יתד בתחום ואשר בעליה אף איימו לפגוע בגבאי בתי כנסת שיסרבו להציב את מרכולתם.

בשבוע האחרון נחשף אחד המקרים, לאחר שהרב משה שלזינגר, גבאי בית הכנסת 'היכל יצחק' במודיעין עילית אוים על ידם וסיפר על כך לבאי בית הכנסת. כאשר הרב שלזינגר ביקש מאותם מפיצי ספרים גברתניים שלא להציב את מרכולתם בבית הכנסת עליו הוא אחראי, השיבו הללו בעזות מצח: "אם תיגע בשולחנות או בקופות שלנו, נשבור לך את העצמות".

הרב שלזינגר לא נרתע מהאיומים ולא הרפה עד שהללו הוציאו את עמדות המכירה שלהם מתוככי בית הכנסת. במקרה אחר איימו הללו במילים דומות ובוטות על הרב יעקב צ'זנר, גבאי בית הכנסת 'קהילת משך חכמה', לאחר שלא אפשר להם להציב עמדות מכירה בשערי בית הכנסת.

כאילו לא די בכך, בימים האחרונים התברר כי אותה הפצת ספרים משתמשת בקופות אותם לוו מהגמ"ח של הרב שמאי ז'ק בבני ברק, ולמרות הפצרותיו הם מסרבים להשיבם אל הגמ"ח. בתגובה פנה הרב ז'ק לבית דין והזמין את הלווים לדין תורה.