יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שר החוץ המצרי: ישראל "מדינת אויב"

שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט, כינה את ישראל "מדינת אויב" -במהלך מסיבת עיתונאים ששודרה בשידור חי בכל העולם הערבי. דאגה בישראל

אהרן שיין, י"ב באייר תש"ע - 26/04/2010 11:17
שלום קר מתמיד. אמנם 31 שנים חלפו מאז שנחתם הסכם השלום בין ישראל למצרים, אבל נראה שההסכם טרם הגיע לתודעתו של שר החוץ המצרי, אמחד אבו אל-רייט, שכינה את ישראל במסיבת עיתונאים "מדינת אויב".

השר אבו אל־רייט הוא ממובילי הקו האנטי-ישראלי החריף ביותר בממשל בקהיר והוא אינו מקיים קשרים עם מקבילו הישראלי, אביגדור ליברמן.  אולם לאחרונה נראה שחלה עליית מדרגה גם בהתבטאויות של בכירים אלו.

במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה בסוף השבוע בביירות ואשר שודרה בשידור ישיר בכל ערוצי התקשורת הערביים נשאל אבו אל רייט אם הוא העביר איגרת ממשלת ישראל ללבנון. אבו אל-רייט השיב "אנחנו לא מעבירים אגרות ממדינת אויב למדינה אחות".

רק בשבוע שעבר אמר אבו אל-רייט כי ישראל היא זו שמהווה איום על המזרח התיכון. אבו אל-רייט נחלץ גם לעזרתה של יריבתה עד לא מכבר של מצרים – סוריה, ואמר כי "אין סיכוי" שדמשק העבירה לידי חיזבאללה טילי סקאד.

במהלך מסיבת העיתונאים הוסיף אל-רייט כי "אם ישראל תתקוף את סוריה ואת לבנון על רקע זה, מצרים לא תשב בחיבוק ידיים ותתייצב לצד סוריה ולבנון כנגד כל תוקפנות מצד ישראל".

בתגובה מסר משרד החוץ כי "ישראל רואה בחומרה את הדברים". גורמים מדיניים אמרו באופן לא רשמי כי הם מקווים "שלא נפתחת כאן מלחמת התבטאויות בין שר החוץ המצרי לארדואן".