יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הבחירות באוסטריה: הישג למועמדת הניאו-נאצית

לפי המדגמים שפורסמו לאחר הבחירות שנערכו היום באוסטריה - ניצח הנשיא המכהן, היינץ פישר ברוב מוחץ. המועמדת הניאו-נאצית סחפה אחריה 15.5 אחוז מקולות הבוחרים. בעבר הכחישה המועמדת את קיומם של תאי הגזים ואף נצפתה כשהיא שרה את ההימנון של פלוגות האס.אס.

אהרן שיין, י"א באייר תש"ע - 25/04/2010 21:27
האנטישמיות באוסטריה מרימה שוב ראש. נשיא אוסטריה, היינץ פישר, ניצח בבחירות וזכה בכהונה שנייה - כך על פי מדגמי התקשורת במדינה. לפי דיווח כלי התקשורת באוסטריה  55.7 אחוז מהקלפיות נספרו, ובהן זכה הנשיא ב-78.7 אחוז מהקולות. דאגה בקהילה היהודית באוסטריה.

אולם הסיפור האמיתי של מערכת הבחירות הזו היא התחזקותה של ברברה רוזנקרנץ, מועמדת מפלגת החירות הימנית-קיצונית-אנטישמית, שזכתה ב-15.5 אחוז מהקולות. למקום השלישי הגיע רודולף גרינג, מועמד מפלגת הנצרות האוסטרית, עם 5.8 אחוז מהקולות. אחוז ההצבעה היה נמוך במיוחד ועמד על 48.5.

דרמה של ממש לא הייתה במערכת הבחירות הזו, הסקרים ניבאו שהנשיא המכהן, פישר, בן 71, יזכה בכהונה נוספת של שש שנים. אולם סימנים מדאיגים היו בהחלט – המועמדת ברברה רוזנקרנץ שזכתה לתמיכה משמעותית וסחפה אחריה 15.5 אחוז מקולות המצביעים, רכבה על גל ניאו-נאצי מובהק.

רוזנקרנץ אם לעשרה ילדים המכונה גם "אמא רייך", הקפידה לכנות את כל ילדיה בשמות "אריים" מובהקים כפי שהיטלר עורר בזמנו לקרוא לילדי הרייך השלישי -  רוזנקרנץ לא הסתפקה בכך ודאגה לקרוא גם לכלב של המשפחה בשם "ארי".

במהלך מערכת הבחירות אמרה רוזנקרנץ כי היא מעוניינת להביא לשינוי בחוק שאוסר על הכחשת השואה. כמו כן, רוזנקרנץ התבטאה כי תאי הגזים במחנות הם המצאה. רוזנקרנץ הובכה קשות על ידי מתנגדיה לאחר שנחשף סרטון בו היא נראית שרה את ההימנון הנאצי של פלוגות האס.אס. במסיבה בחצר ביתה.

גם הורסט בעלה של רוזנקרנץ הוא בעל עבר ניאו נאצי, והוא חבר במפלגת NDP הניאו נאצית שהוצאה אל מחוץ לחוק.

מועמדותה של רוזנקרנץ זכתה גם להתנגדות קשה ממנהיגי אוסטריה, שטענו כי עמדותיה של רוזנקרנץ פוגעות בתדמית של אוסטריה ויוצרות לה תדמית של מדינה שמעדיפה אידיאולוגיה מיושנת על פני קבלה לקהילה הבינלאומית.

הגדיל לעשות וולפגנג פלינר, בעל טור נחשב בעיתון "אוסטרייך", שכתב כי "אם הסבתא הנאצית תהיה נשיאה, יהיה זה אסון לאוסטריה. זה ישים אותנו בקבוצה אחת עם איראן, צפון קוריאה ולוב". באחת ההפגנות נגדה אמר אחד המפגינים כי רוזנקרנץ "היא ההוכחה לכך שאוסטריה לא למדה מהעבר".

דאגה בקהילה היהודית

בקרב יהודי אוסטריה שוררת דאגה רבה בעיקר נוכח כמות המצביעים האוסטרים הרבה שסחפה אחריה רוזנקרנץ. נציגי הקהילה היהודית באוסטריה אמרו, כי ההצבעה לרוזנקרנץ שולחת מסר של זלזול בעשרות אלפי היהודים האוסטרים שנרצחו בשואה.

ארגון יהודי גרמניה הגיב, כי העובדה שרוזנקרץ היא היריבה העיקרית של הנשיא מעידה כי "חלה תזוזה מבעיתה ימינה" באוסטריה.