יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חמאס מפרסם סרטון - שליט מגיב

אנשי חמאס הפיצו סרטון מצויר בו אביו של החייל החטוף גלעד שליט ממתין לשובו של בנו. בפנים: תקציר של הסרטון התעמולתי ותגובתו של נועם שליט. כנסו

ראובן שטיין, י"א באייר תש"ע - 25/04/2010 16:16
אנשי חמאס הפיצו סרטון מצויר בו אביו של החייל החטוף גלעד שליט ממתין לשובו של בנו, כאשר השנים חולפות, מנהיגי ישראל מבטיחים להחזיר את גלעד, אך דבר לא נעשה בפעול למענו.

בסוף הסרטון אביו של החייל החטוף מקבל את בנו לאחר עסקת חילופים שנרקמה בין ישראל לחמאס, אך זה מאוחר מדי. הוא מקבל את בנו בחזרה, אולם הוא חוזר בתוך ארון מתים.

התעמולה הפסיכולוגית של החמאס מול ישראל לא יודעת גבולות, וצופי הסרטון עלולים אכן לחשוב שמדינת ישראל לא עושה דבר כדי להחזיר את החייל השבוי. בפועל, מדינת ישראל הציע שחרור מאות ואלפי אסירים, הצעה שנדחתה או לא נענתה על ידי החמאס.

עובדה זו הביאה את נועם שליט להגיב הבוקר (א') נגד הסרטון שהפיצו אנשי חמאס. "יש להצטער על כך שמנהיגי חמאס חוזרים ובוחרים לנקוט לוחמה פסיכולוגית, בפעם המי יודע כמה, נגד משפחתנו ונגד הציבור בישראל, במקום להתייחס ולאשר את עסקת חילופי האסירים הגרמנית המונחת על שולחנם כבר ארבעה חודשים ללא מענה", אמר אביו של החייל החטוף.

"בהתנהלותם זו מעדיפים מנהיגי חמאס את האינטרסים הפוליטיים של עצמם על פני האינטרסים של העם הפלסטיני וכך מונעים שחרור מיידי של אסירים פלסטינים ובנוסף מונעים את שחרור האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה מהחנק המדיני והכלכלי ומהסבל המתמשך", אמר שליט בתגובתו.

עוד הוסיף כי, "טוב יעשו מנהיגי החמאס, אם במקום להפיק סרטים ומייצגים, ידאגו לאינטרסים של האסירים הפלסטינים ואזרחי עזה הפשוטים שהם כבר זמן רב בני ערובה של מנהיגיהם".

אנשי חמאס הבהירו כי בכוונתם להשקיע מאמצים רבים לחטוף ישראלים נוספים, ואף איימו כי יעשו כן בקנה מידה גדול בהרבה. "הארגון ימשיך בפעילותו לשים את ידו על חברים נוספים של שליט, עד כדי כך שהממשלה הציונית תצטרך לייסד משרד ממשלתי חדש לטיפול בחיילים ובשבויים הציוניים".