יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו מסכים למדינה בגבולות זמניים

ראש הממשלה נתניהו מנסה להוביל להצעת פשרה בניסיון לסיים המשבר עם האמריקנים. לפי ההצעה תסכים ישראל להקמת מדינה פלסטינית בגבולות זמניים. מנגד, נתניהו ממשיך להתנגד לדיון על עתידה של ירושלים ועל הקפאת הבנייה בה

אהרן שיין, ט' באייר תש"ע - 23/04/2010 08:05
מוכן לפשרה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שינה את גישתו והוא מוכן עתה ללכת להסדר ביניים נוסף עם הפלסטינים, במסגרתו תסכים ישראל למדינה פלסטינית בגבולות זמניים. נתניהו ממשיך להתנגד לפי שעה לדיון על עתידה של ירושלים ועל הקפאת הבנייה בה, כך מדווח הבוקר 'הארץ'.

בימים האחרונים מתנהלים מגעים אינטנסיביים בין ירושלים לוושינגטון בניסיון לשקם את היחסים ולהגיע להידברות בין הצדדים. במסגרת כך הגיעו לישראל השבוע שני בכירים אמריקנים שניהלו מגעים עם עוזריו של נתניהו. אמש נחת בישראל במפתיע השליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל. מיטשל אמור להיפגש היום עם ראש הממשלה נתניהו ולהמשיך את המגעים שמתנהלים בין המדינות.

הבית הלבן, כך נראה, נוקט בימים האחרונים בקו פייסני יותר כלפי ישראל ונראה שבוושינגטון מעוניינים עתה לשקם את היחסים שנפגעו קשות בין המדינות. על רקע זה בלטה הודעת הברכה ששיגר אובמה לישראל לרגל יום העצמאות ודברים שהשמיעו בכירים אמריקנים אחרים על עוצמת הברית בין ישראל לארה"ב.

ככל הנראה קווי המתאר לסיום המשבר בין נתניהו לאובמה כוללים את הנקודות הבאות: הסכמה ישראלית לקידום הסדר בינים הכולל מדינה פלסטינית בגבולות זמניים; הסכמה אמריקנית על דחיית הדיון בשאלת ירושלים, עם הבטחה ישראלית שלא לבצע כל פעילות "פרובוקטיבית" של בנייה בעיר; הגדרת תחומי המחלוקת בין ירושלים לוושינגטון; והסכמה אמריקנית להקשחת הקו כלפי איראן ודמשק.

היוזמה למדינה בגבולות זמניים תזכה ככל הנראה להתנגדות פלסטינית נחרצת. בעבר התנגד אבו מאזן נחרצות להצעה כזו שכלולה בשלב השני של מפת הדרכים.

ההצעה עשויה לעורר התנגדות נחרצת גם בקרב סיעות הימין, המתנגדות לוויתור נוסף ללא תמורה. בנוסף הדבר עלול לגרום לפינוי יישובים.