יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ליברמן: ישראל קרובה להסכמה עם האו"ם על רג'ר

שר החוץ אביגדור ליברמן, ערך היום סבב פגישות במדריד עם בכירי הממשל הספרדי. ליברמן בקש מהספרדים לפעול כדי למנוע מאיראן חימוש גרעיני .ליברמן בישר למארחיו "אנו קרובים להסכמה עם האו"ם בנוגע לרג'ר"

אהרן שיין, ח' באייר תש"ע - 22/04/2010 20:24
ליברמן בסבב פגישות בספרד. שר החוץ וסגן רה"מ, אביגדור ליברמן, נפגש היום במדריד עם ר"מ ספרד, חוסה לואיס רודריגס ספאטרו ועם שר החוץ מיגל מורטינוס. ליברמן הצהיר כי "ישראל קרובה להסכמה עם האו"ם בנוגע לכפר רג'ר" בגבול הצפוני.
 
השר ליברמן אמר בפגישה עם בכירי הממשל בספרד כי על ספרד, כנשיאת האיחוד האירופי, לפעול באופן נחרץ יותר על מנת לעצור את תוכנית הגרעין האיראנית ולמנוע מרוץ חימוש גרעיני במזה"ת. השר ליברמן הדגיש כי תוכנית הגרעין האיראנית מקדימה בהרבה את פעולות המנע של הקהילה הבינ"ל.
 
בפגישה דנו הצדדים גם בסוגיית כפר רג'ר לאור העובדה כי בראש כוח יוניפי"ל בלבנון עומד הגנרל הספרדי אלברטו אסרטה קוואבס. השר ליברמן אמר כי "ישראל והאו"ם קרובים להסדר בנוגע לכפר רג'ר". ליברמן ציין כי "היו כבר חמישה מפגשים בין ישראל לאו"ם" וכי להערכתו "הדברים שבמחלוקת ניתנים לפיתרון שיביא ליצירת אוירה חיובית יותר באזור". השר ליברמן הדגיש כי הסדר זה חייב להיות סוף פסוק לכל התביעות מישראל, כפי שקבע גם דו"ח של מזכ"ל האו"ם משנת 2000 בעקבות הנסיגה הישראלית מלבנון.
 
השר ליברמן ומארחיו במדריד דנו בפרטי סדר היום לקראת כינוס "פסגת הים התיכון" שיתקיים בברצלונה והועלו מספר רעיונות בעניין. השר ליברמן הדגיש כי פורום ברצלונה הוקם כפורום מקצועי במטרה להביא לשיתוף פעולה מעשי בנוגע לבעיות המשותפות הפוגעות באיכות החיים של מדינות המזה"ת בסוגיות כמו איכות סביבה, מים, פליטים ותחבורה ואסור להפוך את הפורום הזה לבמה לניגוח פוליטי כמו שקרה במפגש האחרון בנושא המים.