יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הולילנד - מזימה מגמתית

ההדלפות אודות מעצר של 'בכירים חרדיים' בפרשת הולילנד מגבירה את החשד כי מדובר במזימה מגמתית. עד המדינה נחשף כמבפרק עדויות ומסמכים, אך גל המעצר החרדי נמשך, והם משוחררים רק לאחר הכפשת שמם. הולילנד - חיסול החשבונות - הזווית החרדית

אהרון שיין ואיתן פריד, ח' באייר תש"ע - 22/04/2010 12:49
מזימה? הבוקר (ה') מתחזק החשד המשותף לקהילה החרדית, כי למעשה משמשת פרשת הולילנד כלי למימוש מזימה מגמתית נגד הציבור החרדי, ונושאי התפקידים שבו, עם מעצרו של ר' יהושע פולק, יו"ר וועדת תכנון ובנייה בעיריית ירושלים בעת כהונת של ר' אורי לופוליאנסקי כראש העיר. פולק הינו הבכיר החרדי השלישי במספר, אשר נעצר בפרשת הולילנד, כשאת מעצרם מקדימה חרושת שמועות ופרסום מגמתי.

הדי ההתרחשויות האינטנסיביות בחקירת "פרשת הולילנד" מלמדים באשר לאופי החקירה ולמטרותיה האמיתיות. מדי יום-יומיים מקפידה המשטרה להצעיד אחר כבוד פוליטיקאי חרדי נוסף אל דוכן הנאשמים בבית משפט השלום בראשון לציון, שם מבקשת לעצור את האיש לחקירה מחשד לשיבושה.

הבוקר, כאמור, זכה בכבוד המפוקפק ר' יהושע פולק, שכיהן בתפקידים בכירים בעיריית ירושלים בין השאר כאחראי על התכנון והבנייה בעיר. לפני כן נעצר ר' אורי לופליאנסקי, ראש העיר לשעבר, ששוחרר לביתו, וכן סגנו, ר' אלי שמחיוף.

קשה לדעת, אך נראה שעצם המעצר מיותר, שכן, עילת המעצר המוגדרת כ'חשש לשיבוש הליכי חקירה' - כבר אינה רלוונטית, מאז שהחקירה הפכה לגלויה. לכל  החשודים היה זמן מספק כדי לתאם את עדויותיהם ואת גרסתם. בנוסף, הליווי התקשורתי הצורם – כאשר באופן 'מפתיע' לכל מעצר מופיעים לפתע נציגי כל גופי התקשורת בארץ שבדרך כלל כבר מהבוקר מגלים (מן הסתם לא דרך המשטרה, כמובן) ש'הבוקר צפוי להיעצר בכיר חרדי נוסף'  – כל אלו ועוד מעוררים שאלות בקשר לתחושה שאולי גורמים שמנסים להשחיר את פניו של המגזר החרדי עומדים מאחורי העניין.

תמיהה נוספת שמרחפת הינה, הסתמכות המשטרה בגל המעצרים על עדותו של עד המדינה, אשר מוכחות בזו אחר זו כמופרכות ובלתי מדוייקות. האם מדובר בחיסול חשבונות פרטי של עד המדינה מול הגורמים במגזר החרדי, או שמא במזימה רחבה יותר?

לא נותר לנו אלא לקוות שהצדק האמיתי יעשה ושחפותם של המואשמים תצא לאור.  
  1. 2. חחחחח
    איש יהודי 22/04/2010 14:34
    פתאום כשעוצרים חרדים זו מזימה. נו באמת...
  2. 1. חחחחח
    איש יהודי 22/04/2010 14:34
    פתאום כשעוצרים חרדים זו מזימה. נו באמת...