יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"לארה"ב אין אסטרטגיה נגד גרעין איראני"

מסמך שחיבר שר ההגנה האמריקני, רוברט גייטס, ושהגיע לידי ה'ניו יורק טיימס', מעלה כי לממשל האמריקני אין אסטרטגיה מוגדרת להתמודדות עם תרחישים שונים בעניין תכנית הגרעין האיראנית. בכיר בממשל: "בהחלט יש לנו אסטרטגיה"

אהרן שיין, ד' באייר תש"ע - 18/04/2010 08:05
המעצמה הגדולה בעולם – ללא אסטרטגיה. מסמך שחובר על ידי שר ההגנה האמריקני, רוברט גייטס, ואשר חלקים ממנו הגיעו לידי ה'ניו יורק טיימס', מגלה כי לארה"ב אין אסטרטגיה יעילה לטווח הארוך להתמודדות עם מקרה שאיראן תצליח לממש את שאיפותיה הגרעיניות.

לפי הדיווח, גייטס העביר את המסמך שערך, ליועץ לביטחון לאומי בארה"ב, ג'יימס ג'ונס, זאת כחלק ממאמץ של גורמי ההערכה והאסטרטגיה בארה"ב לגבש בפני הנשיא אובמה, מגוון תרחישים ודרכים להתמודדות עם הגרעין האיראני.

במסמך שהוגדר "סודי ביותר" פורטו מספר חלופות ובהן כמה אופציות צבאיות הנמצאות בפיתוח, אולם הגורם שדיווח ל'ניו יורק טיימס' לא שיתף את העיתון בתכניות הצבאיות אלא רק באופציות המדיניות.

במסמך התריע גייטס בין השאר מפני אפשרות שאיראן תשיג את מרכיבי פצצת האטום אך לא תרכיב אותם לפצצה – כך שהיא תוכל לטעון כי היא אינה עוברת על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני עליה היא חתומה. מומחים רבים במערב סבורים כי האופציה הזו היא האופציה הסבירה ביותר.
על פי הדיווח, גייטס קורא לראשי הממשל לגבש דרכי פעולה להתמודדות עם מקרה שאיראן תחליט לייצר נשק גרעיני, וכן למקרה שאיראן תיתן נשק כזה לארגוני הטרור שתחת חסותה.  

דוברו של גייטס הגיב לדיווח אך לא לתוכן המסמך: "הנשיא והצוות לביטחון לאומי הקדישו זמן ומאמץ רב בהכנה לכל האפשרויות בנוגע לאיראן".

היועץ לביטחון לאומי, ג'יימס ג'ונס, הגיב בראיון לתקשורת האמריקנית: "אנו עושים בדיוק מה שאמרנו בנושא האיראני. העובדה שאנו לא מכריזים באופן פומבי על כל האסטרטגיה שלנו, לא אומרת שאין לנו תוכנית שצופה מגוון אפשרויות – בהחלט יש לנו".