שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

עימות: לופוליאנסקי נגד אולמרט

ראש העיר ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי נעצר ונחקר בחשד שאישר פרויקט הולילנד לאחר קבלת שוחד. לופוליאנסקי מתנער מאחריות: "אולמרט קיבל ההחלטות". גרסת אולמרט: "התוכניות שונו לאחר שחדלתי להיות ראש העיר". מי נגד מי? כל הפרטים

ראובן שטיין, ב' באייר תש"ע - 16/04/2010 09:50
המרצע יוצא מן השק: התמונה סביב המעצרים הרבים ב'פרשיית הולילנד' מתחילה להתבהר. אמש (ה') מסר ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, החשוד המרכזי בפרשה, את גרסתו לפרשה. הוא התנער מהאשמות שהופנו כלפיו ואמר כי מדובר ברצח אופי ממדרגה ראשונה, שלא היה כדוגמתו במדינת ישראל.

"קיבלתי החלטות בתחילת הפרויקט, אך כל התוכניות שונו לגמרי לאחר שחדלתי להיות ראש עיר", אמר אולמרט לתקשורת, ובכך הפך את החשדות כלפיו לאישום ראש העיר שהגיע אחריו, אורי לופוליאנסקי. זו הסיבה בגינה לופוליאנסקי נעצר בימים האחרונים לחקירה. לדברי גורמים המעורים בפרשה, החוקרים צפויים לערוך עימות בין ראשי העיר ירושלים לשעבר, אולמרט, החשוד המרכזי, ולופוליאנסקי.

אורי לופוליאנסקי אמר בחקירתו כי כל ההחלטות התקבלו על ידי קודמו בתפקיד, אהוד אולמרט. משום שכל אחד מטיל את האחריות על רעהו, חוקרי המשטרה יערכו עימות ביניהם.

בני משפחתו של אורי לופוליאנסקי סבורים כי מדובר בעורבא פרח. "האמת תצא לאור בקרוב", הם אומרים. "לא יעלה על הדעת לחשוד באיש חסד שמוסר את נפשו למען הכלל והפרט זה עשרות שנים". לדברי מכרים של לופוליאנסקי, המעורים בפרטי הפרשה, החשד העיקרי נגדו הוא קבלת תרומות שלא כדין לארגון החסד שהקים "יד שרה", על ידי יזמי פרויקט הולילנד.

"משפחת צ'רני (יזמי הפרויקט) תורמים זה עשרים שנה בקביעות לארגון יד שרה ואין שום קשר בין פרויקט הבניה לעמותה. הקשר היחיד של הלל צ'רני ליד שרה הוא התרומות שהעביר במשך השנים, והתנדבותו בארגון מפעם לפעם", אמר עו"ד גולן, המייצג את לופוליאנסקי.

גורמים אחרים המעורים בפרטי החקירה, מסרו לתקשורת, כי בניגוד לתוכן נאומו המרגש של אולמרט אמש, ישנן ראיות מוצקות ומסמכים מגובים בידי צוות החקירה. "לאולמרט יהיה קשה לסתור את החומרים שיש בידי צוות החקירה", אמרו הגורמים.

לאחר ערעור פרקליטו של אורי לופוליאנסקי כנגד מעצרו, בית המפשט החליט לשחררו ביום א' הקרוב למעצר בית. טרם הוחלט האם יעצרו את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ומתי.