יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

החשוד המרכזי - אהוד אולמרט

בית המשפט נענה לבקשת המשטרה והתיר לפרסום כי "האישיות הבכירה" החשודה ב"פרשת הולילנד" - הוא ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. המשטרה סבורה כי אולמרט שלשל לכיסו מיליוני שקלים כשוחד בתמורה לקידום פרויקט הולילנד

אהרן שיין, א' באייר תש"ע - 15/04/2010 14:17
הותר לפרסום כי החשוד המרכזי ב"פרשת הולילנד" הוא ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. על פי החשד אולמרט שלשל לכיסו סכומי כסף שנאמדים במיליוני שקלים, תמורת הקלות והטבות מפליגות ליזמי פרויקט הולילנד.

בנוסף הותר לפרסום, כי המשטרה הצליחה לגייס כבר עד מדינה אחד, ובמסגרת חקירתו הוא מסר למשטרה מאות מסמכים מפלילים הכוללים המחאות, קבלות ורישומים שונים המתעדים את היקף מתן השוחד ונתיב העברת הכסף.

עד כה חקרה המשטרה עשרות אנשים שהעידו על הקלות משמעותיות לכאורה שהעניק אולמרט ליזמי פרויקט הולילנד, הקלות שחסכו ליזמים סכומים של מאות מיליוני ש"ח.

המשטרה סבורה כי נתיב העברת הכסף לאולמרט התנהל בשתי דרכים, האחת דרך מקורבו ואיש סודו, עו"ד אורי מסר, שעצור בפרשה מזה מספר ימים; השני, דרך ראש לשכתו, שולה זקן, השוהה בחו"ל וככל הנראה תחקר מיד עם שובה לארץ.

מקורבים לפרשה טוענים כי אולמרט ידע על פרטי החקירה מזה כשנה, לאחר שאחד מהמעורבים ניסה לסחוט אותו בתמורה לאי-חשיפת הפרשיה. אולם אולמרט בחר שלא להתלונן במשטרה, לטענת מקורביו, זאת שמום ש"אין לו אמון במשטרה".

מנגד, במשטרה טוענים כי אולמרט חשש להתלונן מחשש שתלונה שלו תגרור חקירה נוספת.

מאז פרצה הפרשיה הסבוכה שהוגדרה על יד השופטים "מפרשיות השוחד החמורות ביותר במדינה", נעצרו שבעה אנשים, מתוכם שני בכירים מאד בעירית ירושלים שמפאת השתייכותם למגזר החרדי אנו לא נוקבים בשמם – בפרט שכעת המשטרה עוסקת בחשדות בלבד.