יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

רוסיה: הכור בבושהר יחל לפעול בחודש אוגוסט

ראש התאגיד הרוסי לאנרגיה אטומית, סרגיי קריינקו, הודיע אמש כי הכור שבונה ארצו בבושהר יחל לפעול במהלך חודש אוגוסט הקרוב. קריינקו הבהיר כי הכור בבושהר לא מהווה "כל איום כלפי האמנה לאי הפצתו של נשק גרעיני"

אהרן שיין, א' באייר תש"ע - 15/04/2010 08:10
ריקוד בשתי חתונות: בעוד במערב מתכוננים במרץ לקראת האפשרות של הטלת סנקציות נגד איראן בגין תכנית הגרעין שלה, ממשיכה רוסיה להציג מדיניות מפוצלת, כשמצד אחד היא מצהירה על נכונותה לדון בהטלת סנקציות נגד איראן, ומן הצד השני היא ממשיכה לסייע לאיראן בפיתוח הכור הגרעיני בבושהר.

אמש (ד') הודיע ראש התאגיד הרוסי לאנרגיה אטומית, סרגיי קיריינקו, כי הכור אותו בונה ארצו בבושהר יתחיל לפעול בחודש אוגוסט השנה. קריינקו הבהיר כי "אין כל איום כלפי האמנה לאי הפצתו של נשק גרעיני מהכור בבושהר בכל צורה שהיא" אמר קריינקו בסיור בארגנטינה.

הרוסים החלו בבנייתו של הכור הגרעיני בבושהר כבר במהלך שנות ה-70', מאז רוסיה מסייעת לאיראן לבנות אותו עד עצם היום הזה. איראן משגרת מדענים מארצה לקבלת הכשרה מקצועית ברוסיה, לצורך הפעלת הכורים הגרעיניים.

איראן מצהירה כי הכור נועד "לצורכי שלום", אולם ישראל, ארה"ב ורבות ממדינות המערב סבורות שיש בו מתקנים חשודים שטיבם אינו ברור.

לטענת גורמי מודיעין, באמצעות הכור בבושהר תוכל איראן להפיק פלוטוניום המשמש לייצור נשק גרעיני. בנוסף, גורמי הביון סבורים כי הכור משמש להעשרת אורניום.

וושינגטון: בייג'ין תסכים לסנקציות

אמש אמר תת מזכירת המדינה האמריקנית לעניינים מדיניים, ויליאם ברנס, כי סין תסכים ככל הנראה להטלת סנקציות נגד איראן.
ברנס נשאל בעניין והשיב: "מאמין שגם הסינים חושבים שצריך לשגר מסר חריף לטהרן. אני מקווה שנוכל לעשות זאת בשבועות הקרובים".
עם זאת, ברנס הוסיף כי לדעתו "יהיה קשה לגייס את רוסיה וסין לסנקציות שימנעו העברת נפט לאיראן".

מומחה: "בתוך שנה יהיה לאיראן אורניום מעושר שמספיק לפצצה גרעינית"

בתוך כך, אמר אמש ראש סוכנות הביון של הפנטגון, הגנרל רונאלד בורגס, אמר בדייון בסנאט, כי בתוך שנה יהיה לאיראן "די אורניום מועשר שמספיק ליצור פצצה גרעינית אחת". המומחה העריך כי  "בתוך שלוש שנים תוכל איראן ליצר נשק גרעיני".