שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

העליון החמיר את תנאי המעצר של קם

שופטת בית המשפט העליון, גב' אילה פרוקצ'יה, החליטה על החמרת תנאי מעצר הבית של ענת קם המואשמת בריגול חמור. השופטת כתבה כי מעשיה של קם "מצביעים על עיוות פנימי עמוק"

אהרן שיין, ל' בניסן תש"ע - 14/04/2010 20:33
תנאי המעצר של ענת קם יוחמרו. בית המשפט העליון קבע היום (ד') שהעבירות המיוחסות לקם נוגעות ל"עבירות פליליות חמורות, שהעונש הצפוי בגינן עשוי להיות חמור וממשי".

שופטת בית המשפט העליון, הגב' אילה פרוקצ'יה, נענתה חלקית לבקשת פרקליטות המדינה והחליטה להחמיר בתנאי מעצרה של קם. הנאשמת בריגול חמור, זאת לאחר שגנבה בעת שירותה הצבאי אלפי מסמכים מסווגים מלשכת אלוף פיקוד המרכז, יאיר נווה והעבירה אותם לידי עיתונאי 'הארץ' אורי בלאו.

הפרקליטות בקשה היום מבית המשפט לעצור את ענת קם עד תום ההליכים נגדה. קם מנגד, ערערה על מעצרה. השופטת פרוקצ'יה קבעה כי מעתה תהיה קם נתונה במעצר בית מלא עד לתום ההליכים נגדה. קם תצטרך להיות תחת פיקוח צמוד של אחד מבני משפחתה – הוריה, או אחותה ודודה. על קם להתייצב גם אחת לשבוע בתחנת המשטרה.

"המעשים מצביעים על עיוות פנימי עמוק"

בדיון הוגש לבית המשפט תסקיר שנערך לקם עקב דרישת בית המשפט. בתסקיר נכתב כי "קיימים אצל המשיבה קשיים רגשיים שונים העלולים להביאה לפעול בדרך של הכשלה עצמית הקשורה להפרת תנאי חלופת המעצר שהוטלו עליה".

השופטת פרוקצ'יה כתבה בהכרעתה כי "המעשים המיוחסים למשיבה מצביעים, לכאורה, על עיוות פנימי עמוק בתפיסת חובותיו של חייל כלפי המערכת הצבאית אותה הוא נדרש לשרת, וסטייה חמורה מאחריות בסיסית שאזרח חב כלפי המדינה אליה הוא משתייך.

"עשיית דין עצמית של חייל, ממניע כזה או אחר, שסופה נטילה בהיחבא של אלפי מסמכים, שחלקם מסווגים בדרגות סודיות גבוהות ביותר, מסירתם לצורך פרסומם ברבים, תוך הפרת חובות סודיות בסיסיות, ותוך נטילה מודעת של סיכון ממשי לפגיעה באינטרסים בטחוניים חיוניים, מהווה הפרה של נורמות פליליות ומשמעתיות מהחמורות ביותר.

"תורמת לכך העובדה כי המשיבה אינה מכה על חטא ולא הביעה חרטה על מעשיה, ולטענתה, היא חדורת מוטיבציה אידיאולוגית בפעולתה.
בנסיבות אלה, לא הוסר הסיכון כי עלול להיעשות שימוש נוסף במסמכים שטרם נתפסו ועדיין מהלכים חופשי מחוץ לשליטת בעליהם", קבעה השופטת פרוקצ'יה.
אחד מפרקליטיה של קם, עו"ד איתן להמן, אמר בתגובה להחלטת בית המשפט, כי "בית המשפט למעשה דחה את לו"ז טענות התביעה וקבע כי ענת תישאר במעצר בית".

יועץ התקשורת של קם, ניסים דואק, אמר בתגובה כי "בית המשפט העליון קבע שוב שענת לא מסוכנת לביטחון מדינת ישראל ולכן יכולה להישאר במעצר בית. אולם גם על ההחמרה הקלה הוגשה בקשה לדיון נוסף, כיוון שלצערנו הפרקליטות הביאה בפני בית המשפט עובדות לא נכונות כאילו שענת הפרה את תנאי מעצרה וכאילו יש בידיה עדיין חומרים אסורים".
יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ יעקב כ"ץ (כצל''ה)הגיב בחריפות על החלטת בית המשפט העליון: "כולן נמנות על אותה ברנז'ה: דורנר בדימוס, פרוקצ'יה בעת הזאת ואם הדבר היה תלוי בהן, קם היתה יושבת בעליון" כץ האשים את פרוקצ'יה: "את ענת קם יש לכלוא אבל לפרוקצ'ה קשה הדבר משום שדומות דעותיה לשל ענת קם". "לא נתפלא" הוסיף כץ, "אם 'העיתומאים הבכירים', דורנר ופרוקצ'ה תומכי בלאו וקם ימליצו עליהם לקבלת פרס ישראל. היא מתאימה לקריטוריונים של מקבלי הפרס בעבר" אמר.