שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נסגר התיק על חיסול שחאדה

בית המשפט העליון בספרד החליט לסגור את התיק שנפתח נגד שר הביטחון לשעבר בן אליעזר ובכירים בצה"ל, על ביצוע "פשעים נגד האנושות" בחיסולו של סלאח שחאדה

אהרן שיין, כ"ט בניסן תש"ע - 13/04/2010 18:59
בית המשפט העליון בספרד החליט היום (שלישי) באופן סופי לסגור את תיקי החקירה שנתפתחו נגד ישראל ובכירי מערכת הביטחון לאחר חיסולו של בכיר החמאס, סלאח שחאדה בעזה. במהלך חיסול שחאדה נהרגו 15 בני אדם נוספים.

השופטים הספרדים שהחליטו על סגירת התיק נימקו את החלטתם בכל שישראל ביצעה חקירה "אמיתית" של האירועים ואף סיפקה מסמכים שמעידים על כך.
חיסולו של שחאדה אירע במהלך שנת 2002. כששהה שחאדה בביתו שבלב שכונת מגורים בעזה הושלכה על ביתו פצצה במשקל טון על ידי מטוס F-16 ישראלי. בהפצצה זו נהרג שחאדה, עוזרו ועוד 14 אנשים ובהם אשתו ושלושה מילידו של שחאדה. עשרות אנשים שהיו במקום נפצעו.

קודם לכן, לפני סגירת התיק, טען שופט בית המשפט הספרדי הלאומי פרננדו אנדראו, כי ההתקפה הישראלית מהווה "פשע נגד האנושות", השופט ציין כי שר הביטחון דאז בנימין בן אליעזר ושישה בכירים בצה"ל חשודים בשותפות לקיום "הפשע" הזה.

השר בן אליעזר בירך היום על החלטת בית המשפט הספרדי. בן אליעזר אמר: "השכל הישר ניצח. מדינת ישראל תמשיך להגן על זכות אזרחיה לחיים ותמשיך לרדוף את בכירי הטרור תוך מינימום פגיעה באזרחים חפים מפשע".