יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"אם לא נפעל - ישראל תתקוף"

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, מזהיר כי אם לא יוטלו סנקציות קשות על איראן - ישראל תתקוף את המדינה האיסלאמית, דבר שהנשיא הצרפתי הגדיר "אסון"

אהרן שיין, כ"ט בניסן תש"ע - 13/04/2010 10:54
וושינגטון: אמש תחת אבטחה כבדה נפתחה בוושינגטון ועידת הגרעין של הנשיא אובמה בהשתתפות 40 ראשי מדינות. במוקד – איראן והטרור העולמי.

לפני פתיחת הוועידה, נפגש אובמה עם נשיא סין הו ג'ינטאו לפגישה שעסקה בנושא המאמצים לבלום את תכנית הגרעין האיראנית. בהודעת הבית הלבן נאמר לאחר הפגישה כי הנשיא אובמה הדגיש בפני עמיתו את "הדחיפוּת" שבאישור סנקציות נגד איראן במועצת הביטחון של האו"ם. "סין מודאגת מאיראן כמו ארצות הברית", נמסר בהודעה.

"הם מוכנים לפעול יחד עמנו על סנקציות", אמר ג'ף באדר, יועצו של אובמה ומומחה לענייני סין במועצה לבטחון לאומי לאחר פגישת שני המנהיגים. סגן היועץ לבטחון לאומי, בן רודס, הבהיר כי וושינגטון "מצפה להחלטה באביב".

בבייג'ינג הסתפקו בהודעה בתום הפגישה, שבה הוגדרה השיחה כ"חיובית ובונה". דובר משרד החוץ הסיני, מה ז'אושו, אמר כי "סין וארצות הברית חולקות את אותה המטרה הכללית בנושא הגרעין האיראני". אולם, הודבר הקפיד לסייג את דבריו, כי ארצו מעדיפה לנקוט בדרך של "דיאלוג ומשא ומתן".

סרקוזי: מתקפה ישראלית באיראן "אסון"

"אינני רוצה שהעולם יתעורר לעימות בין ישראל ואיראן בגלל שהקהילה הבינלאומית לא מסוגלת לפעול", כך אמר הלילה (יום ג') נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, בראיון לתקשורת האמריקנית. סרקוזי הסביר כי על העולם לתת לישראל תחושה שהוא ערב לביטחונה, זאת כדי למנוע "אסון" שכזה.

"מסוכן ובלתי קביל שאיראן תשים יד על נשק גרעיני בהתחשב בהצהרותיה נגד ישראל", התהיר הנשיא הצרפתי. "הנשיא אובמה רצה להושיט ידיו כדי להבהיר לאיראנים שהם לא המטרה אלא המנהיגות שלהם, וכדי להבטיח את אחדות הקהילה הבינלאומית. אבל יש גבול לסבלנות. הגיעה העת בה עלינו להצביע על הסנקציות - לא נגד העם האיראני אלא נגד המנהיגים שמצמידים את המידה בגבה אל הקיר" אמר סרקוזי.

נשיא צרפת אמר כי המערב אינו מתכוון להתפשר על סנקציות "רכות" נגד איראן כדי להעביר את ההחלטה במועצת הביטחון: "לא בכל מחיר. לא במחיר של החלטה שהיא כל כך חסרת שיניים שהיא לא תשיג שום דבר. אני לא רוצה שהעולם יתעורר לעימות בין ישראל ואיראן בגלל שהקהילה הבינלאומית לא מסוגלת לפעול", אמר סרקוזי.

"זה יהיה אסון" אמר הנשיא הצרפתי בהתייחסו לתקיפה ישראלית באיראן, "אני אפילו לא רוצה לחשוב שזוהי אפשרות. הדרך הטובה ביותר למנוע את התסריט שהוא אסון, זה לנקוט בצעדים כדי שישראל תבין שאנחנו נחושים להבטיח את בטחונה. היא מצידה צריכה לעשות את המאמצים הנדרשים להביא להסכם שלום הוגן ובר קיימא עם הפלסטינים" הוסיף סרקוזי.

מדבדב: "התרחיש הגרוע ביותר האפשרי"

גם נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב שהתראיין אף הוא לרשת אמריקנית לרגל ביקורו בוושינגטון, התייחס לסוגיית מתקפה ישראלית על איראן. מדבדב הגדיר מתקפה שכזו: "התרחיש הגרוע ביותר האפשרי" עבור המזרח התיכון.

מדבדב הסביר כי כל המדינות במזרח התיכון עלולות להיפגע ממקרה שכזה: "כולם כה קרובים שם זה לזה, כך שכולם יפגעו".

הנשיא הרוסי הוסיף כי "אם יתרחש עימות כזה, ניתן לצפות לכל דבר, אפילו למלחמה גרעינית. עלולה להתרחש קטסטרופה עולמית, אנשים רבים ימותו".