יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ישראל איימה לתקוף את סוריה ולבנון

עיתון כוויתי מדווח כי ישראל איימה לתקוף מטרות בסוריה ובלבנון לאחר שגורמי מודיעין זיהו העברת טילי סקאד מסוריה לידי החיזבאללה. לפי הדיווח, ישראל שקלה לתקוף את השיירה בדרכה מסוריה ללבנון, אולם לבסוף פנתה לממשל האמריקני .סגן שר הביטחון: "החיזבאלה ממשיך בניסיון החימוש"

אהרן שיין, כ"ט בניסן תש"ע - 13/04/2010 08:40
מתיחות גבוהה מאד בגבול הצפוני. העיתון הכוויתי "אל-ראי" מדווח כי בין ישראל לסוריה שורר מתיחות רבה בעקבות מידע ישראלי לפיו העבירה סוריה טילי סקאד לידי החיזבאללה. לפי הדיווח, ישראל איימה לתקוף יעדים בסוריה ובלבנון, אם לא ייפתר המשבר – כעת פועל הממשל האמריקני בניסיון לפתור את המשבר החריף.

לפי העיתון הכוויתי, .במהלך הקיץ שעבר זיהו המודיעין הישראלי וארגוני מודיעין נוספים מהמערב אימונים שעורכת סוריה בשטחה לאנשי חיזבאללה בשימוש באמצעי לחימה סוריים, בין השאר, טילי נ"מ וטילי סקאד בטווחים שונים, בהם גם כאלו אשר מכסים את רוב שטחה של ישראל.

בעקבות המידע המודיעיני, העבירה ישראל לסוריה מסר עקיף באמצעות טורקיה וקטאר בו הזהירה, כי אם יועברו טילי הסקאד לשטח לבנון תתקוף ישראל מטרות סוריות ולבנוניות.

הסורים שנרתעו מן האיום הישראלי, נמנעו מהעברת הטילים לשטח לבנון. אולם בזמן האחרון נראה שהסורים חזרו בהם, ולאחרונה הועברו הטילים לידי החיזבאללה בלבנון.

ארה"ב מנסה ליישב המשבר

לפי הדיווח, בעקבות העברת הטילים ישראל שקלה בתחילה לתקוף את שיירת הטילים שעשתה את דרכה מסוריה ללבנון, אולם לבסוף בחרה ישראל בדרך הדיפלומטית והיא פנתה לממשל האמריקני ודרשה ממנו למצוא פתרון לעניין, תוך איום כי אם לא ימצא פיתרון, תתקוף ישראל את סוריה ולבנון.

בעקבות האיום הישראלי, זימנה מזכירת המדינה האמריקנית, הילארי קלינטון, את הסורי בבירה האמריקנית ועדכנה אותו בסכנה שנשקפת לדמשק במצב הנוכחי. קלינטון הדגישה כי הממשל מעוניין לפתור בדרכי שלום את המשבר החריף והנפיץ.

לטענת העיתון הכוויתי, זו הסיבה לצאתו לאחרונה לדמשק של הסנטור ג'ון קרי, שנפגש עם נשיא סוריה, בשאר אסד כדי לדון בפתרון למשבר. קרי לא סיפק פרטים על תגובתו של אסד בנושא, אולם מקורות אמריקנים דיווחו כי אסד הכחיש שסוריה אכן העבירה טילי סקאד לידי החיזבאללה.

המקורות האמריקנים ששוחחו עם אנשי העיתון הכוויתי טענו כי וושינגטון אינה מאמינה לסוריה והיא אכן סבורה שהסורים העבירו טילי סקאד לחיזבאללה.

העיתון הכוויתי ביקש מבכירים ישראלים תגובה, אולם הם סירבו להגיב. בעקבות הדיווח התראיין הבוקר סגן שר הביטחון, מתן וילנאי, שסירב להגיב ישירות על פרטי הדיווח אולם הוא אישר כי "קיימת מתיחות בגבול הצפוני". וילנאי אף אישר כי לפי המידע שברשות ישראל "החיזבאללה ממשיך להתחמש בצורה מאסיבית".

איום כמעט על כל שטחה של ישראל

מדיווחים שונים עולה כי החיזבאללה שילש את ארסנל הרקטות שברשותו והוא מחזיק כיום במלאי של כ-30 אלף רקטות מסוגים שונים. ביניהן רקטות המסוגלות להגיע לגוש דן ואף דרומה משם.

בשבועות האחרונים דווח כי שוררת מתיחות קשה בגבול הצפוני, דבר שהוביל לביטול תרגיל צה"לי גדול מחשש שסוריה תפרש אותו כהכנות ישראליות למלחמה.