יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מבצעים מיוחדים זה לא משחק ילדים

בית המשפט הטיל קנס על 'כפר השעשועים' בסכום כולל של 50 אלף שקלים, בעקבות עבירות של הטעיית צרכנים. המבצע שגרם לאישום: "מוצר שני בחצי מחיר"

ראובן שטיין, כ"ח בניסן תש"ע - 12/04/2010 17:09
בית משפט השלום בחיפה הטיל קנס על רשת כפר השעשועים בסכום כולל של 50 אלף שקלים, בעקבות עבירות של הטעיית צרכנים.

שופט בית משפט השלום בחיפה, יחיאל ליפשיץ, הרשיע את 'כפר השעשועים' בעבירות של הגנת הצרכן ואי הודעת פרטים במכירה מיוחדת. הרשת נקנסה ב-40 אלף שקל והזכיינית בנשר ב-10,000 שקלים, בשל אי סימון פרטים, בניגוד לנדרש בתקן הרשמי.

משרד התמ"ת הגיש כתב אישום, ממנו עולה, כי הרשת פרסמה לקראת פתיחת שנת הלימודים ב-2008 מבצע תחת הכותרת "מוצר שני בחצי מחיר". צרכנים שביקשו לרכוש משחקי לגו במסגרת המבצע, נתקלו בסירוב כאשר עובדי החנות מסבירים להם כי אינם יכולים לקבל את הפריט השני בחצי מחיר, משום שהמחיר שהופיע על המוצר הינו כבר בהוזלה, והרשת אינה מאפשרת "כפל מבצעים".

במשרד התמ"ת הסבירו כי בחוברות הפרסום ובקטלוגים לא צויין איזה מבין הפריטים -שתצלומיהם הופיעו בהן - תומחרו כבר במחירים מוזלים. על פי כתב האישום, "בכך הטעתה הנאשמת את הצרכנים בעניין מהותי בעסקה והעלימה מהם פרטים מהותיים במכירה מיוחדת".

הסניף של הזכיין בנשר, שהציע צעצועים שונים לצרכן ללא סימון בשפה העברית של פרטים חיוניים, כמו; ארץ ייצור, הוראות אזהרה וגיל הילד שהצעצוע מיועד לו – נקנסה, כאמור, בעשרת אלפים שקלים.