יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בקרמלין מקפיאים את מכירת טילי S-300 לאיראן - לא בגלל ישראל

הקרמלין החליט להקפיא את עסקת מכירת טילי S-300 לאיראן. גורם מדיני מסביר כי ההחלטה אינה קשורה לישראל והיא נובעת מהבנות בין וושינגטון למוסקבה

אהרן שיין, כ"ח בניסן תש"ע - 12/04/2010 12:10
מדוע החליט הקרמלין להקפיא את העסקה? הודעת הקרמלין כי החליט על הקפאת עסקת מכירת טילי ה- S-300 לאיראן – אינה קשורה לישראל, כך אמר גורם מדיני לעיתון 'מעריב'.

בחודשים האחרונים הפעילה ישראל לחץ כבד על ראשי הקרמלין לבטל את עסקת מכירת טילי S-300 מתוצרת רוסיה לאיראן, לצורך כך יצא ראש הממשלה לקרמלין בחשאי לפני מספר חודשים. לפניו יצא גם ראש הממשלה לשעבר אולמרט לביקור במוסקבה לאותה מטרה.

אולם כעת, לאחר שהקרמלין הודיע על הקפאת העסקה, אמרו גורמים מדיניים בכירים כי הסיבה להקפאה היא הבנות רחבות בין הממשל האמריקני לקרמלין – שדרש וקיבל מהאמריקנים אישור לשתי עסקאות שהרוסים מנסים לקדם כבר זמן רב ושעד עתה לא אושרו על ידי האמריקנים.

עסקה אחת היא מתן אישור מארה"ב לרכישת ספינות מלחמה מתוחכמות מסוג "מיסטרל" שביכולתן לשאת על סיפונן עד 900 חיילים וכ-15 מסוקים וטנקים - עסקה שהאמריקאים התנגדו לה ומנעו את קיומה במשך זמן רב, עד שהיא אושרה לאחרונה.

עסקה נוספת, היא מכירת מסוקים מתוצרת רוסיה לאמריקנים שיעשו בהם שימוש במלחמה באפגנסיטן – עסקה שיש בה אינטרס כלכלי גדול לרוסים.
בשבוע שעבר ביקרה במוסקבה משלחת פרלמנטרית מישראל של חברי ועדת החוץ והביטחון של ישראל ששמעו בפגישותיהם עם הרוסים, כי רוסיה החליטה באופן סופי להקפיא את העסקה.