יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

וותרו על DVD - קבלו סובארו

נתוני הייבוא לישראל בחודשים אחרונים מתאפיינים בייבוא מוגבר של מוצרים חיוניים וירידה ביבוא של מוצרי מותרות. עלייה בענף הרכב ומוצרי חשמל

יהודה שפיגל, כ"ג בניסן תש"ע - 07/04/2010 15:29

גידול בייבוא מוצרי בני קיימא לישראל: מנתוני רשות המיסים עולה, כי בחודש מרץ  2010  נרשם גידול בהיקפי היבוא של רוב המוצרים בני הקיימא בעיקר בגלל היבוא המוגבר לקראת חג הפסח. כך, במקררים נרשמה עליה ביבוא של 67%, מכונות כביסה - עליה של 6% מדיחי כלים – עליה של 42%, טלוויזיות עליה בשיעור של 21%, מייבשי כביסה עליה של 1.4%. לעומת זאת חלה ירידה של 51% ביבוא של מכשירי וידאו ו DVD . נתוני הרבעון הראשון מצביעים על מגמה דומה בהשוואה לחודש מרץ.


כלי רכב

בחודש מרץ 2010  נרשם יבוא בהיקף של כ – 16,284 כלי רכב (פרטיים ומוניות) לעומת 14,026 כלי רכב במרץ 2009,  עליה  בשיעור של כ – 16% .

בחודשים ינואר – מרץ 2010 הסתכם יבוא כלי הרכב (פרטיים ומוניות)  ב – 48,555 כלי רכב - עליה של 30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
יצויין כי בתחילת שנת 2009 נרשם יבוא נמוך במיוחד של כלי רכב שמקורו היה ירידה בפעילות הכלכלית במשק שהתבטאה בצמצום הביקושים – על רקע זה יש להיזהר ממסקנות לגבי שיעור הגידול האמור בהיקפי היבוא של כלי הרכב.  

ניתוח מגמות ארוכות טווח של יבוא כלי הרכב  מצביע אף הוא על התייצבות במגמת היבוא של כלי רכב החל מחודש אוקטובר 2009 וזאת לאחר עליה במגמה שהחלה  בחודש מרץ 2009.