יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

תושבי גבעת זאב: המחסום ייבנה אחרי הצומת והפלסטינים יגיעו אלינו ללא בידוק

חשש בגבעת זאב: הכביש הראשי, העובר בין שכונות הישוב, יהיה פתוח לפלסטינים שכן המחסום שבונה הצבא במחנה עופר אינו מונע כניסה לגבעת זאב

יהודה שפיגל י"ג בניסן תש"ע - 28/03/2010 15:50
תושבי גבעת זאת חוששים ומבקשים את עזרת הבג"ץ: מיקומו של מחסום עופר, המוקם בימים אלו בצומת מחנה עופר. יאפשר לרכבים פלסטינים, להיכנס אל תוך שטח הישוב מבלי לעבור כל בידוק והכביש הראשי העובר בין חלקי הישוב יהפוך למסוכן.

בעקבות החשש, הגישה היום המועצה המקומית עתירה לבג"ץ, בו היא דורשת לעצור את בניית המחסום הנוכחי המוקם אחרי הצומת המובילה לגבעת זאב. עצירת הבניה נדרשת, כדי למצוא אלטרנטיבה, להצבת המחסום, שתמנע מפלסטינים, להיכנס גם לשטחי גבעת זאב.

בהסדר המיועד, אומרים במועצה המקומית, יוכלו הפלסטינים שיגיעו מהיציאה מהכפרים בית סירא ובית עור יוכלו לפנות ימינה בצומת עופר ולהמשיך אל תוך הישוב גבעת זאב, מבלי להיתקל במחסום.

תושבי גבעת זאב אמרו ל"טוג" כי הגעת פלסטינים לכביש הראשי, היא סכנה של ממש. הכביש העובר בתוך גבעת זאב, הוא חלק בלתי נפרד מהעיר ותושבים משתמשים בו למעבר רגלי בין חלקי הישוב. כך גם חלק מתחנות האוטובוס לנסיעות אל מחוץ לעיר, ממוקמות בכביש הראשי העובר בין השכונות. כבר כמעט שמונה שנים, אנחנו צועדים בכביש בביטחון. ופתאום, בבת אחת נמצא את עצמנו במצב, שאנו צריכים לחשוש מכל רכב שעובר בכביש וחושבים פעמיים, לפני שאנחנו יוצאים מהבית.